شناسهٔ خبر: 26311285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برنامه های دهه کرامت باید با نگاه تعاملات فرهنگی در حوزه بین المللی دنبال شود

خبرگزاری شبستان:استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه های دهه کرامت امسال باید با رویکرد و نگاه تعاملات فرهنگی حداکثری در حوزه بین المللی برنامه ریزی، پیگیری و اجرا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در محل دفتر امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه امسال شرایط کشور تفاوت های جدی با سال های گذشته دارد، گفت: امروز تهاجم گسترده ای علیه نظام و کشورمان دربیرون شکل گرفته و از این رو دهه کرامت امسال باید با نگاه ویژه ای برای حضور موثر وبیرونی و توجه به این تهاجمات دنبال شود.

وی با بیان اینکه دهه کرامت در آستانه ٤٠ امین سالگرد انقلاب اسلامی باید بسیار پرشورتر و پرمحتوا تر دنبال شود و با استفاده از تجارب سال های گذشته بهتر انجام وظیفه کنیم، گفت:ستاد دهه کرامت که در سطح ملی فعال می کند هم با محوریت استفاده از این ظرفیت برای گسترش فرهنگ رضوی در جای جای دنیا تلاش می کند و باید برنامه های امسال در این حوزه و معرفی بیشتر ظرفیت های جمهوری اسلامی متمرکز شود.

رشیدیان اظهار کرد : از سویی شروع این برنامه همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)است در حالی که امروزتهاجمات گسترده و آدرس های غلطی توسط دشمنان در موضوع جایگاه زنان در جمهوری اسلامی ایجاد شده زنانی که نقش های وسیع و موثری در بخش های جامعه ایفا می کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه دشمن امروز در سطح گسترده اینگونه به جامعه القا می کند که مساله کرامت و جایگاه زنان ما به حضور در ورزشگاههاست، افزود:این موضوع که زنان ما در دانشگاه ها در حوزه علم آموزی و در بسیاری از جایگاه های مدیریتی بر مردان پیشی گرفته اند دیده نمی شود و چنین وانمود می شود که امروز عزت و کرامت و وجود زنان با این عدم ورود به ورزشگاه ها نادیده گرفته شده است.

وی تصریح کرد : دهه کرامت فرصت مناسبی است تا این موضوع برای بخش های مختلف جامعه بویژه زنان روشن و تبیین شود و همه بخش هایی که در این حوزه مسئولیت دارند باید به آن توجه جدی داشته باشند.

استاندار در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن تابستان و ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان گفت : یکی از بزرگترین دغدغه های خانواده ها اوقات فراغت است و ورزش و جوانان این موضوع را با جدیت پیگیری و با هماهنگی بخش های مختلف برای آن برنامه ریزی کند.

وی ادامه داد : با بهره گیری از ظرفیت های بالقوه ای که در استان وجود دارد برای نوجوانان و جوانان که سرمایه های آینده این کشور هستند برنامه های مناسبی توام نشاط و شادابی اجتماعی مورد نیاز آنان با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی انجام شود.

رشیدیان با بیان اینکه در واقع این برنامه ها با رویکرد توسعه فرهنگی و ایجاد نشاط برای این نسل و پر کردن اوقات فراغت آنان به نحو مناسبی در تابستان باشد به افزایش سفرهای تابستانی وحضور گسترده زائران در استان بر ساماندهی و هماهنگی بیشتربرای ارائه خدمات بهتر به زائران و فراهم کردن فرصت بیشتر برای بهره گیری آنان از این سفر معنوی تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی در این جلسه همچنین با قدردانی از خدمات مدیر کل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با توجه به ظرفیتی که این استان چه در گذشته و چه حال در حوزه مباحث فرهنگی داشته و دارد ، می توان در توسعه تعاملات با کشورهای مختلف بهره برد.

وی تصریح کرد: وجود بارگاه منور رضوی به عنوان نقطه محوری و کانونی این استان و دارا بودن عنوان پایتختی فرهنگی ایران اسلامی و از سوی دیگر پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی بر اساس انتخاب آیسسکو در ٢٠١٧ همه خود از جمله ظرفیت هایی است می تواند بر مبنای آن تقویت، پیگیری و توسعه تعاملات استان با کشورهای اسلامی را پیگیری نمود.

رشیدیان اظهار کرد : در این میان باید همه فعالان حوزه های فرهنگی برای عملکرد موثر و کارآ در حوزه فرهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری نزدیکی داشته باشند.

نظر شما