شناسهٔ خبر: 26310721 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تردد اتوبوس‌های دودزا در تهران ممنوع می‌شود

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، محسن پورسیدآقایی در این بخشنامه با اشاره به نقش اتوبوس‌های شرکت واحد در تولید ذرات معلق، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی را موظف کرد تمامی اتوبوس‌های عمومی و خصوصی وابسته به این شرکت به صورت ضربتی مورد بازدید و معاینه فنی قرارگیرند و از ابتدای مهرماه ۱۳۹۷ از تردد همه اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی معتبر جلوگیری شود.
 
 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در این ابلاغیه شرکت واحد اتوبوسرانی را موظف کرده است در صورت مشاهده هر نوع اتوبوس دودزا، شرکت خصوصی مربوطه شدید جریمه و در صورت تکرار، مجوز آن شرکت لغو شود.

پورسیدآقایی همچنین به مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ماموریت داده است که «حداقل ۱۰ درصد از ناوگان شرکت‌های خصوصی و ۵۰ درصد اتوبوس‌های بی‌آرتی (تندرو) تا مهرماه به فیلتر دوده مجهز شوند.»

براساس بخشنامه معاون شهردار تهران، اتوبوس‌های مورد استفاده در سرویس ادارات وکارخانجات نیز باید در همین برهه زمانی ساماندهی و با همکاری پلیس راهور از تردد این دسته از خودروهای دودزا جلوگیری شود.

براساس این گزارش، معاون شهرداری تهران با پیگیری ابلاغ بخشنامه از طریق استانداری و شورای تامین استان، از تمامی شرکت‌ها، کارخانجات و ادارات خواسته از عقد قرارداد یا استفاده امانی از اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی از اول مهرماه اکیدا خودداری کنند و هشدار داده است که در صورت مشاهده تخلف، ضمن اعمال قانون، مراتب به وزارتخانه‌های مسئول اعلام می‌شود.

فعالیت اتوبوس ها در کنار مترو و تاکسی یکی از بخش‌های مهم حمل و نقل عمومی پایتخت به شمار می‌رود که حجم قابل توجهی از مسافرت‌های شهری این کلانشهر از طریق آنها در قالب اتوبوس های خصوصی و نیز اتوبوس‌های تندرو (بی.آر.تی) انجام می شود.

براساس گزارش‌ها، افزون بر ۶هزار اتوبوس در پایتخت فعالیت دارد که افزون بر نیمی از آنها فرسوده قلمداد می‌شوند.
 
منبع: ساعت ۲۴

نظر شما