شناسهٔ خبر: 26310644 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

قیمت دلار و سکه رکورد می‌زند روحانی از توچال بازدید می‌کند

پرویز سروری: آیا بازدید از توچال باید اولویت رئیس جمهور باشد؟/ دولت بر زخم‌های مردم نمک می‌پاشد/اطرافیان روحانی هم دیگر از او دفاع نمی کنند/پروانه مافی: خناسان داخلی و خارجی باعث گرانی سکه و دلار هستند/ انتقاد به بازدید رئیس جمهور از توچال کوته‌بینی است

متاسفانه اولویت بندی‌های درستی در کار‌ها دیده نمی‌شود. در حالی مردم درگیر خروار‌ها گرانی و تورم هستند و زیر بار گرانی له می‌شوند. آقای روحانی از توچال بازدید می‌کند. من نمی‌دانم آیا در این شرایط از منطقه تفریحی بازدید کردن جزء اولویت‌های رئیس جمهور کشور است؟

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی فردا؛ جعفربرزگر:  قیمت دلار و سکه که به طور معمول در کشورمان تا یک سال دوام می آورد و با تغییر سال شاهد افزایش قیمت دلار و سکه  بودیم این روزها به ساعت رسیده است و در حال رکورد زنی است. کارشناسان از سکه سه میلیونی و دلار بیش از ده هزار تومنی سخن می گویند؛ وضعیتی که موجب آشفتگی و نگرانی در افکار عمومی شده است. اما در این میان دولت که مسئول اصلی اقتصاد کشور است انگار چندان از این افزایش قیمت ها نگران نیست و سکوت پیشه کرده است. البته این سکوت روی دیگری هم دارد یعنی دولت تنها سکوت نکرده بلکه گویا از افزایش قیمت ها احساس آرامش هم می کند تا جایی که روحانی به جای تمرکز بر روی افزایش فیمت دلار و سکه به توچال سفر کرده است اقدامی که هیچ توجیهی برای آن نمی توان تراشید.
 
پرویز سروری

آیا بازدید از توچال اولویت رئیس جمهور باید باشد؟

پرویز سروری عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با فردا در مورد بازدید رئیس جمهور از توچال به جای تمرکز بر حل مشکلات اقتصادی مردم گفت: «یکی از مشکلاتی که الان در جامعه دیده می‌شود همین موضوع است. یعنی متاسفانه اولویت بندی‌های درستی در کارها دیده نمی‌شود. در حالی مردم درگیر خروارها گرانی و تورم هستند و زیر بار گرانی له می شوند آقای روحانی از توچال بازدید می کند. من نمی دانم آیا در این شرایط از منطقه تفریحی بازید کردن جزو اولویت‌های رئیس جمهور کشور است؟  امروز رئیس جمهور باید فورا جلسات اضطرای بگذارد و به راهکار‌های مناسب برای جلوگیری از روند روبه رشد ارز ، طلا ، خودرو و.. بیندیشد. این که در این شرایط از مرکز تفریحی بازدید کنیم که مورد استفاده بخش اندکی از مردم است که آن ها هم از قشر مرفه جامعه هستند و از افزایش قیمت ها متزلزل نمی شود توجیهی ندارد. حداقل می توانیم بگوییم این کار اولویت رئیس جمهور نیست. الان دولت و تمام مسئولان باید با حساسیت بالا به فکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشند و این بازدید ها را به زمان دیگری موکول کنند.» 

خود اطرافیان روحانی هم دیگر از او دفاع نمی کنند/ دولت بر زخم های مردم نمک می پاشد

سروری در مورد اینکه چرا دولت در مورد وضعیت بغرنج اقتصادی اقدامی انجام نمی‌دهد گفت: «ببینید این موضوع صدای نزدیکان رئیس جمهور را هم در آورده است. وقتی آقای کواکبیان از این که از روحانی حمایت کرده استغفار می‌کند معلوم می‌شود که عملکرد روحانی جای دفاع ندارد. الان شخصیت‌های اصلاح طلب هم یکی پس از دیگری در حال روی برگرداندن از روحانی هستند. البته من معتقد هستم که اصلاح طلبان می‌دانستند که کار دولت روحانی به اینجا خواهد کشید پس در عملکرد او شریک هستند و نمی‌توانند خود را کنار بکشند. در واقع می‌خواهم بگوییم آش آنقدر شور شده که خود اطرافیان روحانی هم دارند اعتراض می‌کنند. متاسفانه  دولت اهتمام کافی برای حل مشکلات ندارد و بعضا با مصاحبه هایشان بر روی زخم مردم نمک هم می‌پاشند و می‌خواهند همه چیز را طبیعی جلوه دهند که به نظرم نمک ریختن روی زخم مردم است من مطالبه ام از دولت این است که توان خود را به حل و فصل مشکلات اقتصادی مردم معطوف کنند.»
 
پروانه مافی

خناسان داخلی باعث گرانی سکه و دلار هستند

پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در مورد مشکلات اقتصادی و سکوت دولت در این زمینه به فردا گفت: «دولت سکوت نکرده است و کار خود را انجام می دهد. به نظرم خناسان داخلی و خارجی هر دو با هم در مشوش کردن ذهن مردم موثر هستند. مخالفان در تلاش هستند دولت را هر جوری شده به بن بست بکشانند و متاسفم که بگوییم نگاه ملی ندارند و فقط به منافع جناحی خود فکر می کنند. اما مسائلی هم در مورد عملکرد دولت مطرح است که باید رفع شود. ما دیروز جلسه خوبی غیر علنی خوبی داشتیم که دولت و مجلسی‌ها  با هم صحبت کردند و نظریات و خواسته ها به هم نزدیک شدند. ما باید یه فرماندهی واحد در کشور داشته باشیم باید بپذیریم که این جنگ اقتصادی را شکل می‌دهند ما می‌توانیم از پش آن بر بیاییم عبور کردیم باید در داخل انسجام داشته باشیم و فرماندهی دولت در این جنگ را بپذیریم»

مخالفان دولت گل به خودی نزنند از مشکلات عبور می کنیم

وی در مورد راه حل مشکلات اقتصادی هم گفت: «من معتقد هستم می توانیم از مشکلات عبور کنیم اگر مخالفان داخلی تلاش خود را در تضعیف دولت متوقف کنند ما به راحتی می‌توانیم با جنگ اقتصادی دشمن مقابله کنیم. اما وقتی مخالفان داخلی گل به خودی می‌زنند ما چه انتظاری داریم که سیاست های دولت اجرایی شود.»

نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در همه دوره ها دچار تفریط و افراط شده ایم گفت: «ما وقتی با دشمن خارجی مواجه شدیم باید انسجام خود را حفظ کنیم. ما در همه دوره ها و از سوی هر دو جناح سیاسی کشور شاهد این افراط و تفریط ها بوده ایم متاسفانه وقتی این دو قطبی ها تشدید می شود افراط ها هم زیاد می شود من همیشه معتقد به اعتدال بوده ام و الان هم معتقد هستم که ما به راحتی می توانیم از مشکلات عبور کنیم به شرطی که جناح بازی را کنار بگذاریم»

انتقاد به بازدید رئیس جمهور از توچال کوته بینی است

مافی در مورد انتقادها از بازدید رئیس جمهور از توچال هم گفت: «من هم مثل آقای روحانی قبول دارم بخش زیادی از این مشکلات جنگ روانی است که در داخل هم مخالفان به این جنگ روانی دامن می زنند و تا این فضا باشد مشکلات ما حل نخواهد شد. این که ما به بازدید رئیس جمهور از توچال نقد کنیم به نظر من کوته بینی است و این بازدید از نظر من هیچ اشکالی ندارد. توچال هم بخش ورزشی کشور است و وظیفه رئیس جمهور است که به آنجا هم سر بزند. ما متاسفانه هنوز به این درک که جنگ اقتصادی یعنی چه نرسیده‌ایم و در حال زدن همدیگر هستیم. در حالی که آمریکا ستاد جنگ اقتصادی خود را در وزارت خزانه داری خود متمرکز کرده است ما با این فکر های کوتاه خودمان دنبال بازی کردن هستیم»

نظر شما