شناسهٔ خبر: 26310447 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تورنمنت مجارستان؛

پایان کار فرنگی کاران ایران با ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز

تیم منتخب کشتی فرنگی ایران به ۲ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز رقابت‌های کشتی فرنگی جایزه بزرگ مجارستان دست یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش جی پلاس، رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جایزه بزرگ مجارستان که جزء سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی نیز محسوب می‌شود روزهای ۲ و ۳ تیرماه در شهر گیور مجارستان برگزار شد و در پایان تیم ۸ نفره ایران توسط محسن حاجی پور و یوسف قادریان در اوزان ۶۳ و ۸۲ کیلوگرم به مدال طلا، محمدرضا گرایی و مهدی فلاح در اوزان ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم به مدال نقره و علی ارسلان در وزن ۷۲ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

نتایج کشتی گیران ایران در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمد فقیری در دور اول با نتیجه ۸  بر صفر کوواچس از مجارستان را شکست داد وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب والیهان از چین شد در همین وزن رضا عباسی در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۲ تیشوف از قرقیزستان را شکست داد اما در دور بعد مقابل تائو از چین مغلوب شد. در این وزن دو کشتی گیر چینی به دیدار نیمه نهایی راه یافتند که حریف محمد فقیری به دیدار فینال راه یافت و فقیری نیز در گروه بازنده‌ها با شکست پتروویچ صربستانی راهی دیدار رده بندی شد اما در این دیدار مقابل تائو از چین با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد و پنجم شد. عباسی نیز با توجه به شکست دیگر حریف چینی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۹ از سد آلمات کبیسبایف دارنده مدال نقره و برنز جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان گذشت وی در دور بعد نیز حامد تاب دیگر نماینده ایران را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه ۱۳ بر ۷ آمیزیف از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد اما در این دیدار مقابل شرماخانبه از قزاقستان با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد و به مدال نقره رسید. حامد تاب نیز به گروه بازنده‌ها رفت اما در این گروه مقابل کبیسبایف شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ، مهدی فلاح در دور اول با نتیجه ۳ بر صفر مقابل زیلواسی از مجارستان به پیروزی رسید وی در دور بعد نیز با نتیجه ۳ بر یک عظمت کاستوبایف از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. فلاح در این مرحله نیز در حالی که با نتیجه ۳ بر صفر از موتسوگولوف نماینده کشور قزاقستان پیش بود با توجه به مصدومیت این کشتی گیر برنده مبارزه شد و به دیدار فینال راه یافت. فلاح در این دیدار با نتیجه ۳ بر یک مغلوب ویکتور لورینچ دارنده مدال برنز جهان و قهرمان اروپا از کشور مجارستان شد و صاحب مدال نقره شد.

نتایج کشتی گیران ایران در روز نخست این مسابقات:

در وزن ۶۳ کیلوگرم، محسن حاجی پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم تاماس از صربستان را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل وانچا از کشور مجارستان به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال با نتیجه ۳ بر ۲ حسین محمد از کشور مصر را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم علی ارسلان پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل فریتچ از مجارستان به برتری رسید اما در دیدار نیمه نهایی مقابل اتلینگر از کرواسی مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۴ بر ۳ ژانگ از چین را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۸۲ کیلوگرم یوسف قادریان در دور اول پولیوادوف از قزاقستان را شکست داد وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل عزیزبیکوف از قرقیزستان به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. قادریان در دیدار فینال پیتر باکسی (قهرمان جهان ۲۰۱۴) از کشور مجارستان است را با نتیجه ۶ بر ۳ از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

 

نظر شما