شناسهٔ خبر: 26310424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیدار معاون استاندار خراسان رضوی با معاون وزیر داخله ترکمنستان

معاون استاندار خراسان رضوی گفت:با کشور ترکمنستان ریشه های مشترک فراوانی داریم که امیدواریم این روابط حسنه پایدار باشد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در دیدار با معاوندیدار معاون استاندار خراسان رضوی با معاون وزیر داخله ترکمنستان وزیر داخله ترکمنستان افزود:مرزهای ایران با ترکمنستان مرزهای صلح و دوستی است و امیدواریم حوادث روزمره دنیا باعث لطمه خوردن به این صلح ،دوستی و ارتباط نشود.

محمد رحیم نوروزیان افزود: ایران در مبارزه با مواد مخدر جدی است و تاکنون صدها شهید در این راه داده، از این رو قاچاق مواد مخدر به دو کشور در مرزهای ایران از موارد حساسیت زا است و جمهوری اسلامی ایران توجه به این موضوع و برخورد جدی، آموزش قوانین و مقررات به رانندگان ترانزیت و مرزنشینان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: با تجهیزات جدیدی که در مرزهای ایران نصب شده است امیدواریم ورود مواد مخدر از طریق مرزهای افغانستان و ترانزیت آن به کشور ترکمنستان کاهش یابدو انتظار است در برخورد با این افراد بر اساس پروتکل ها و قرارداد های مشترک عمل شود.

معاون استاندارخراسان رضوی با تشکر از همکاری خوب کشور ترکمنستان در مرزها گفت: تعدادی از رانندگان ترانزیت از برخوردهای برخی مرزداران گله مند هستند که نظارت و کنترل بیشتر ترکمنستان بر رفتار مرزداران مورد انتظار است.

نوروزیان همچنین با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور ایران و ترکمنستان افزود: مخدوم‌ قلی فراغی از بزرگترین شاعران ترکمنی است که از ریشه های فرهنگی مشترک ایران و ترکمنستان به شمار می آید.

معاون وزیر داخله ترکمنستان نیز در این دیدار  با اشاره به این که ریشه های مشترک دو کشور به زمان های قدیم بر می گردد گفت:دیدار معاون استاندار خراسان رضوی با معاون وزیر داخله ترکمنستان اجداد و نیاکان دو کشور از دیرباز با یکدیگر دوست بودند و ایران و ترکمنستان علاوه بر مراودات اقتصادی دو کشور دوست و برادر هستند.

مردان مراد اُف ابراز امیدواری کرد: دولت های دو کشور همیشه در کنار یکدیگر،  همکاری بیشتری با هم داشته باشند.

 

دیدار معاون استاندار خراسان رضوی با معاون وزیر داخله ترکمنستان دیدار معاون استاندار خراسان رضوی با معاون وزیر داخله ترکمنستان دیدار معاون استاندار خراسان رضوی با معاون وزیر داخله ترکمنستان دیدار معاون استاندار خراسان رضوی با معاون وزیر داخله ترکمنستان دیدار معاون استاندار خراسان رضوی با معاون وزیر داخله ترکمنستان

نظر شما