شناسهٔ خبر: 26310068 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

عضو شورای شهر در صحن علنی شورا مطرخ کرد:

اتوبوس های برقی خریداری شده در تبریز مستقر شوند / استعفای شهردار تبریز کذب است

نصر: عضو شورای شهر در صحن علنی شورا گفت: کاهش ترافیک شهری نیازمند گسترش حمل و نقل ترکیبی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر،شهرام دبیری در نطق میان دستور شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه شهر و شهرداری با مسائل مختلفی دست و پنجه نرم می کند که برای حل آنها باید به فکر راهکار باشیم، گفت: درآمد پایدار، وضعیت آسفالت مناطق و پارک‌های محله‌ای، حاشیه نشینی، مسیرگشایی، اشتغالزایی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی از جمله موضوعاتی است که باید روی آن کار شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش ترافیک در تبریز نیز یکی دیگر از مشکلات است، اظهار داشت: برای کاهش ترافیک شهری نیازمند گسترش حمل و نقل هستیم و از این رو باید به دنبال راه اندازی مترو، نوسازی اتوبوس، راه اندازی تراموا و یا اتوبوس برقی تا با ایجاد حمل و نقل ترکیبی مشکل را حل کنیم.

عضو کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست با اشاره به اینکه در مسائل زیست محیطی باید طبق مصوبات پیگیری‌های لازم صورت بگیرد،گفت: اتوبوس برقی هم خریداری شده است و باید پیگیر باشیم که این اتوبوس‌ها برای نخستین بار وارد تبریز شود.

وی با انتقاد از عدم پیگیری مسیرگشایی در این دوره از شورا،اذعان داشت: شورای چهارم نیز راهکاری برای حل مشکلات مسیر گشایی‌ اندیشه نشد، در این دوره نیز کم توجهی ها ادامه دارد  و باید هرچه سریع تر این کار پیگیری و عملیاتی شود.

وی در خصوص اعمال سیاست‌های تشویقی برای بهبود وضعیت  بافت فرسوده تبریز گقت:  وجود بافت فرسوده به یکی از معضلات شهری تبدیل شده است و نیازمند سیاست‌های تشویقی هستیم تا مردم با مقاوم سازی ساختمان ها در مواقع بحران  امنیت لازم را داشته باشند.

دبیری ادامه داد: مسئله  حاشیه نشینی در تمام دنیا در درجه اول مطرح می شودپس ما نیز برای توانمندسازی این بخش باید برنامه جامعه استانی و کشوری داشته باشیم و  به عنوان راهکار می توان  از شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری در این محل ها کمک گرفت.

این عضو شورای شهر با اشاره به تشدید مشکل بیکاری در جامعه ، گفت: شهرداری تبریز متولی ایجاد شغل در جامعه نیست اما از آنجایی که اشتغال معضل جامعه است، ما می‌توانیم با راهکارهایی مانند کمک به مشاغل خانگی و ایجاد بازارچه‌های فروش در مناطق به رفع این معضل نیز کمک کنیم.

وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی ، برای ایجاد نشاط را لازم دانست و اذعان داشت: کمیسیون فرهنگی روی این موضوع تمرکز بیشتری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه  پرداخت به موقع بیمه و حقوق کارکنان از جمله مطالبات ماست و باید روی آن نظارت داشته باشیم،افزود: شهرداری‌ برای پرداخت حقوق و بیمه به درآمد مناطق اکتفا نکنند بلکه از سایر مناطق کمک بگیرند.

دبیری با اشاره به اینکه تبریز ۲۰۱۸ فرصت منحصر به فردی است و نباید در این خصوص نا امید باشیم،گفت: در رسانه‌ها به صورت اشتباه منعکس شده بود که من از دولت به دلیل عدم اختصاص بودجه انتقاد کرده‌ام در حالیکه گفته‌ام باید پیگیر بودجه 70میلیاردی از طرف دولت باشیم.

وی در پایان در خصوص جوسازی ها علیه شهردار تبریز، بیان کرد: اتحاد شورا اقتدار شوراست، اگر شهردار نتواند کاری انجام دهد یعنی ما کاری انجام نداده‌ایم پس جوسازی ها علیه شهردار تبریز به هیچ وجه درست نیست و شهردار نیز مانند همه افراد می‌تواند چند روزی را به مرخصی برود، اینکه شایعاتی مانند استعفا و مسائل دیگر مطرح می‌شود به هیچ وجه درست نیست.

انتهای پیام/

نظر شما