شناسهٔ خبر: 26309951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون کتابخانه‌های عمومی کشور:

کتاب‌های جدید خریداری می‌کنیم / ماهیانه برای کتابخانه‌ها کتب و نشریه می‌فرستیم

نمایندگی لرستان

‌معاون اداری مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: لرستان به جهت دارا بودن فضای کتابخانه‌ای از استان‌های تقریباً پایین جدول کشور است.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، اسماعیل شفاعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه در رابطه با بحث کتابخانه‌های عمومی در لرستان از لحاظ زیرساخت‌های کتابخانه‌ای آن‌گونه که باید نیست و از سرانه کمی در سطح کشور برخوردار است.


وی ادامه داد: به عنوان مثال کتابخانه‌ای در خرم‌آباد بعد از سالیان سال انتظار به بهره‌برداری رسید اما به جهت اهمال در ساخت آن طی زمان اندکی پس از بهره‌برداری در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

شفاعی بیان کرد: با پیگیری‌های نهاد و استانداری توافقاتی در حال انجام است که سرانه فضای کتابخانه‌ای را در لرستان اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: لرستان به جهت دارا بودن فضای کتابخانه‌ای از استان‌های تقریباً پایین جدول کشور است که می‌طلبد مدیران استان و شهرستان‌ها از اعتبارات موجود برای توسعه فضای کتابخانه‌ای تخصیص دهند.

معاون اداری مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ‌هر مکانی که نیاز به تجهیز داشته باشد، آن را در اسرع وقت مجهز می‌کنیم.

شفاعی با بیان اینکه در دو سال گذشته اتفاقات خوبی در نهاد کتابخانه‌های عمومی رقم خورده است، اضافه کرد: کتاب‌ها و نوع منابع توسط کتابداران انتخاب می‌شود و در دو مرحله این کار اجرا و کتاب‌های جدید خریداری شده است.

وی اضافه کرد: تقریباً هر ماه کتاب‌های جدید که به بازار می‌آید خریداری و برای کتابخانه‌های سراسر کشور ارسال می‌کنیم و به لحاظ تخصیص منابع مشکلی نداریم و ماهیانه برای کتابخانه‌ها کتب و نشریه می‌فرستیم.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما