شناسهٔ خبر: 26309844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

کسی که محیط زیست را تخریب می کند مفسد فی الارض است

خبرگزاری شبستان:تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: بر اساس آیات قرآن کریم کسی که طبیعت و محیط زیست را تخریب می کند، مفسد فی الارض است و باید به اندازه فسادی که انجام داده با او برخورد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، زمین با هدف عمران و آبادانی در تسخیر انسان قرار گرفته است، اما برخی در مخالفت با اهداف خداوند متعال، در دریا و خشکی فساد ایجاد می کنند، از این رو کسی که طبیعت و محیط زیست را تخریب می کند، مفسد فی الارض است و باید به اندازه فسادی که انجام داده با او برخورد شود.

 

وی با اشاره به مشکلات متعدد محیط زیستی که پس از انقلاب صنعتی به همه انسان های جهان تحمیل شده است، اظهار داشت: امروز طبیعت و محیط زیست از سوی متخلفان و سودجویان از ابعاد مختلف مورد تخریب و آسیب قرار گرفته و به حدی گسترش یافته است که زنگ های هشدار به صدا درآمده است، اما گوش شنوایی وجود ندارد.

 

امام جمعه قم با بیان اینکه هرکسی می تواند در محیط پیرامون خود برای حفظ محیط زیست مثمر ثمر باشد، خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که هر کار خیر و شر در طبیعت پیامدها و بازتاب های گسترده ای دارد و محیط زیست به عنوان یک امانت الهی در اختیار ما قرار گرفته است که شکر این نعمت، حفاظت و صیانت از محیط زیست است.

 

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست یک مسأله اداری و مرتبط با یک سازمان نیست، بر ضرورت همکاری، همدلی و مشارکت آحاد جامعه و بسیج عمومی برای حفظ و حراست از محیط زیست تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی افراد با نگاه نزدیک بین خود، محیط زیست را تخریب کرده و همچون کسی هستند که بر سرشاخه نشسته و بن شاخه را می برند.

 

آیت الله سعیدی در پایان تصریح کرد: غیر از نهادهای سیاسی کشورمان، دیگر دستگاهها و نهادها باید از آلوده شدن به فضای سیاسی به شدت پرهیز کرده و تلاش کنند تا به دور از حاشیه ها وظایف و تکالیف خود را به خوبی انجام دهند.

نظر شما