شناسهٔ خبر: 26309839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

از سوی دانشگاه مذاهب اسلامی صورت گرفت؛

برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت در دانشگاه بین‌المللی قرقیزستان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه مذاهب اسلامی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک این دانشگاه با دانشگاه بین‌المللی قرقیزستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین یحیی جهانگیری سهروردی مدیر کل دفتر همکاری‌های بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، عنوان کرد: امسال در راستای تفاهم نامه‌ای که بین دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه بین المللی قرقیزستان صورت گرفت، دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی برگزار شد.

 

مدیر کل دفتر همکاری‌های بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی که سال گذشته به دعوت وزیر علوم قرقیزستان به این کشور سفر کرده بود، آمادگی دانشگاه را در برگزاری نشست‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت اعلام کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری سهروردی که در حال حاضر برگزاری این دوره‌ها را در دانشگاه بین المللی قرقیزستان بر عهده دارد، تصریح کرد: دوره‌های آموزشی کوتاه مدت با حضور صد نفر از اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه برگزار شد.

 

وی افزود:  وحدت اسلامی، سیاست جمهوری اسلامی ایران بر اساس اندیشه‌های اسلامی، دیپلماسی اسلامی، جایگاه اهل سنت و تشیع در ایران و بحث فلسفه اسلامی و الهیات اسلامی و مشترکات فرهنگی دینی ایران و قرقیزستان از جمله مباحثی بود که در این دوره تدریس شد.

 

مدیر کل دفتر همکاری‌های بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی بیان داشت: در انتهای این دوره برای همه شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره صادر شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری سهروردی در پایان بر لزوم همکاری بین دانشگاه مذاهب اسلامی با دانشگاه‌های کشورهای اسلامی تأکید کرد و یادآور شد: اکثر مردم قرقیزستان مسلمان هستند و مشترکات فرهنگی بسیاری با ایران دارند، اما متأسفانه عدم فعالیت ما در دانشگاه‌های این کشور سبب شده تا وهابیت در اینجا فعالیت‌های جدی داشته باشد.

نظر شما