شناسهٔ خبر: 26309710 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهمترین عامل موفقیت در بزرگترین ماراتن علمی/ حفظ آرامش در هفته پایانی فراموش نشود

رتبه اول کنکور زبان در سال ۹۶ چگونگی برنامه‌ریزی برای کسب رتبه مطلوب در این آزمون را توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بزرگترین مارتن علمی کشور تا چند روز آینده آغاز می‌شود روزهایی که برای داوطلبان کنکوری از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید روش‌های اصولی را در تمامی فعالیت‌های خود و حتی استراحت به کار بگیرند تا نتیجه چند ماهه و شاید چندین ساله‌شان به باد نرود به همین دلیل گفت‌وگویی با نفرات برتر کنکور ترتیب دادیم تا از راز و رمز موفقیتشان در این آزمون مطلع شویم این بار با عرشیا زاهدی پور با نفر اول کنکور زبان سال 96 گفت‌و گو کردیم تا از شرایط مطالعه‌اش در کنکور سراسری بیشتر بدانیم.

حفظ آرامش در روزهای پایانی منتهی به کنکور فراموش نشود

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به موفقیتی که داشته‌اید اکنون در چه رشته‌ای تحصیل می‌کنید و به جز زبان در رشته دیگری هم کنکور دادید؟

زاهدی پور: علاوه بر زبان در کنکور تجربی هم شرکت کرده‌ و رتبه 13 منطقه 1 را کسب کرده‌ام اکنون هم در رشته پزشکی دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستم.

باشگاه خبرنگاران جوان: برنامه‌ریزی شما برای کنکور چطور بود که توانستید این رتبه را کسب کند؟

زاهدی پور:  از ابتدای تحصیل به رشته پزشکی علاقه داشتم بنابراین از دوم دبیرستان مطالعه جدی برای کنکور را شروع کردم تا اینکه در سال کنکور به رشته مورد علاقه‌ام دست پیدا کنم که طی این دو سه سال حتی آزمون‌های آمادگی برای کنکور هم شرکت می‌کردم و در مسائل علامه حلی و انرژی اتمی تهران دوران تحصیل را به پایان رساندم.

سال چهارم دبیرستان بعد از مدرسه روزی 6 الی 7 ساعت و در روزهای تعطیل حدود 12 ساعت مطالعه مفید داشتم که با این برنامه‌ریزی توانستم به نتیجه مطلوبی که مد نظر بود برسم و چون از کودکی کلاس زبان رفته بودم و به زبان هم علاقه داشتم در کنکور زبان شرکت کردم و خوشبختانه نتیجه مطلوبی هم گرفتم.

باشگاه خبرنگاران جوان:چطور شد که رشته تجربی و  پزشکی را انتخاب کردید؟

زاهدی پور:  از کودکی به رشته پزشکی علاقه‌مند بودم بنابراین در دبیرستان رشته تجربی را انتخاب کردم هر چند بازار کار مناسب این رشته هم در تصمیم‌گیری من بی تاثیر نبود.

باشگاه خبرنگاران جوان: برنامه آینده شما با توجه به اینکه اکنون به خواسته‌هایتان دست پیدا کردید چیست؟

زاهدی پور:  برای تخصص فعلا برنامه‌ای ندارم تا اینکه دوره عمومی به اتمام برسد البته ممکن است رشته قلب را انتخاب کنم اما به هر حال باید شرایط را بسنجم و تصمیم‌گیری قطعی را انجام دهم حتی ممکن است برای تخصص مهاجرت کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان:با توجه به اینکه روزهای پایانی منتهی به کنکور را سپری می‌کنید توصیه شما به داوطلبان کنکوری چیست؟

زاهدی پور: زمان زیادی تا آزمون سراسری باقی نمانده و به داوطلبان توصیه می‌کنم در این روزهای پایانی جمع‌بندی و تو‌رق سریع کتاب‌های درسی را داشته باشند و یکی دیگر از نکات مهم خواب کافی در این ایام است؛ چرا که ممکن است داوطلبان شب کنکور  نتوانند به خوبی استراحت کنند بنابراین در روزهای باقی مانده باید استراحت کافی داشته باشند تا در جلسه امتحان به مشکل بر نخوردند همچنین آرامش خود را در این روزها حفظ کنند چرا که این زمان فرصتی برای یادگیری باقی نمانده و فقط باید داشته‌‌های خود را تثبیت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان: توصیه شما به داوطلبانی که ممکن است نتیجه مطلوب را نگیرند و یا افرادی که این نگرانی را دارند چیست؟

زاهدی پور:مهمترین عامل در موفقیت بعد از تلاش‌هایی که هر داوطلب انجام می‌دهد خوب آزمون دادن است حتی در همین رشته پزشکی برخی از افراد تصور پذیرفته شدن در این رشته را نداشتند اما به تعبیر خودشان بهترین آزمونی را که دادند آزمون کنکور بوده که توانستند نتیجه مطلوبی کسب کنند در مقابل آن افرادی هم هستند که علی‌رغم آمادگی نتایج مطلوبی در کنکور کسب نمی‌کنند البته این افراد هم نباید امیدوار شوند چرا که اگر تلاش لازم را داشته باشند می‌توانند سال بعد به نتیجه مطلوب برسند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما