شناسهٔ خبر: 26309339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

"احیاء زندگی" در مناطق محروم؛ غبار محرومیت از مناطق محروم خراسان رضوی رخت بربست

R41347/P1361/S6,1188/CT16

سال گذشته ۳۲۰ هزار نفر روز اردوی جهادی در استان خراسان رضوی در شش عرصه در دستور کار قرار گرفت تا غبار محرومیت از مناطق محروم استان رخت بربندد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، اردوهای جهادی بخشی از فعالیت‌های خودجوش و داوطلبانه است که هرساله از سوی بسیج دانشجویی و سپاه صورت می‌گیرد و دانشجویان و علاقه مندان به صورت داوطلبانه به نقاط محروم خدمت رسانی می‌کنند.

یکی از مهمترین اهداف اردوهای جهادی این است که محرومیت زدایی کند؛ در واقع رفع چهره محرومیت از روستاها یکی از مهمترین کارکردهای اردوهای جهادی است که هرساله به ویژه با آغاز فصل تابستان در دستور کار قرار می‌گیرد و در استان خراسان رضوی نیز این برنامه صورت می‌گیرد.

محمد روحانی؛ رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی در مورد اقدامات و برنامه اردوهای جهادی در سطح استان خراسان رضوی می‌گوید: سال گذشته 320 هزار نفر روز اردوی جهادی در استان خراسان رضوی در شش عرصه در دستور کار قرار گرفت که این عرصه‌‌ها شامل عمرانی، فرهنگی، تربیت بدنی، اقتصاد مقاومتی، بهداشت و درمان و علمی و آموزشی بود.

رئیس بسیج سازندگی استان خراسان رضوی ادامه می‌‌دهد: در قالب این اردوها، 38 هزار و 400 نفر در بخش بهداشت و درمان به صورت رایگان ویزیت شدند و بیش از 51 اردوی جهادی یک روزه و 273 اردوی سه روزه و 174 اردوی جهادی هفت روزه و 189 اردوی جهادی 10 روزه در این قالب طراحی و اجرا شد.

روحانی خاطرنشان کرد: همچنین 16 هزار نفر روز جهادگر از 6 استان دیگر در این قالب در خراسان رضوی پذیرش شده و به ارائه خدمات پرداختند. دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و افسران دانشگاه امام حسین(ع) نیز در طول سال گذشته به تناوب در نقاط مختلف استان خراسان رضوی به ارائه خدمت پرداختند.

رئیس بسیج سازندگی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه 750 پروژه عمرانی در این قالب در دستور کار قرار گرفت و صورت داده شد عنوان کرد: 321 برنامه تربیت بدنی و 1771 برنامه فرهنگی نیز در قالب این اردوها صورت گرفت.

وی با اشاره به زلزله تاثربرانگیز کرمانشاه نیز خاطرنشان کرد: 7300 نفر روز اردوی جهادی در این قالب از استان خراسان رضوی در مناطق زلزله زده انجام شد و همچنین سال گذشته 5000 نفر فرمانده پایگاه در زمینه اردوهای جهادی آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

روحانی با اشاره به برگزاری نخستین اردوی جهادی فضای مجازی با حضور متخصصان رایانه در خراسان رضوی تصریح کرد: برگزاری اردوی جهادی رنگ عاشقی ویژه رنگ آمیزی قبور مطهر شهدا و اعزام نخستین گروه جهادی یگان ویژه از دیگر اقداماتی بود که سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و امسال نیز این برنامه‌‌ها با قوت ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ت/ش

نظر شما