شناسهٔ خبر: 26309057 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

«اردوغان» در انتخابات اعلام پیروزی کرد

رئیس جمهور کنونی ترکیه در ساعات پایانی یکشنبه شب، پیروزی خود و حزب متبوعش را در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در ساعات پایانی روز یکشنبه (۲۴ اُم ژوئیه ۲۰۱۸) پیروزی خود و حزب متبوعش- عدالت و توسعه- را در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه اعلام کرد.

وی در گفتگو با خبرنگاران در استانبول با اشاره به نتایج غیر رسمی انتخابات که وی را به عنوان نخستین رهبر ترکیه تحت نظام ریاست جمهوری معرفی می کند، اظهار داشت: «ملت ما وظیفه و تکلیف ریاست جمهوری و قدرت اجرایی را به من بخشیده است».

اردوغان همچنین گفت که بنابر نتایج غیر رسمی، حزب متبوع وی (عدالت و توسعه) و ائتلاف خلق- متشکل از حزب عدالت و توسعه و حزب جنبش ملی گرا- نیز توانستند اکثریت کرسی ها را در پارلمان تصاحب کنند.

وی همچنین در مورد تأمین امنیت انتخابات و آزادی رأی دهی به مثابه جلوه ای از قدرت دموکراسی در ترکیه اشاره کرد و گفت: «ترکیه با تقریباً ۹۰ درصد نرخ مشارکت، به جهان درس دموکراسی داد».

رئیس جمهور ترکیه در ادامه از همگان خواست تا بحث و جدلهای انتخاباتی، تنش آفرینی ها و خشم و رنجشها را به نفع تمرکز بر آینده کشور به کناری گذارند.

گفتنی است که طبق نتایج غیر رسمی از شمارش ۹۸.۱۱ درصد آراء، رجب طیب اردوغان با کسب ۵۲.۵۲ درصد آراء در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد.

نظر شما