شناسهٔ خبر: 26309035 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش خبرنگار مهر از روسیه؛

کاش «دلار» جای تیم ملی با پرتغال بازی کند/ این بار هت‌تریک نکنید!

تیم ملی فوتبال ایران برای سومین جام‌جهانی کارش برای صعود به بازی آخر کشیده است. شاگردان کی‌روش در حالی برای صعود کار سختی دارند که دلار برای صعود هیچ مشکلی ندارد!

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - رضا خسروی - سارانسک: مهمترین خبر برای ایرانی ها بازی تیم ملی با پرتغال نیست. مهمترین دغدغه هم این نیست. شاید نگاه همه به سارانسک باشد اما دغدغه شان جای دیگری است. شاید کوچه پس کوچه های خیابان فردوسی و دالان هایی که هر لحظه شوک جدیدی به مردم وارد می کند. «دلار» تازه ترین کابوس مردم شده است.

کار تیم ملی برای صعود سخت است اما کار دلار سخت نیست. راحت صعود می کند و هر جا می خواهد می رود و سر به آسمان می ساید. کاش همین دلار چهار حرفی را می‌فرستادند جای تیم ملی با پرتغال بازی کند چون راه صعود را به خوبی بلد است و مثل آب خوردن صعود می کند!

شاگردان کی روش کار سختی برابر پرتغال دارند. آنها باید با تیمی بازی کنند که پر است از ستاره هایی که داشتن هر کدامشان برای خیلی از تیم ها یک آرزوست. شاخص‌ترین آنها بهترین بازیکن جهان است؛ کریستیانو رونالدو. بازیکنی که سابقه بازی برابر ایران را دارد و طرفدارانش هم در کشور کم نیستند. 

این برای سومین بار است که ایران در سه جام جهانی کارش برای صعود به بازی آخر کشیده شده است. در دو دوره گذشته ناکام بوده و در حالی که نیاز به پیروزی داشته شکست خورده است. در جام جهانی فرانسه برابر آلمان شکست خورد و صعود نکرد و در جام جهانی برزیل هم برابر بوسنی باخت و به خانه برگشت. 

حالا به سومین جام جهانی با همین شرایط رسیده ایم. بازهم باید ببریم تا صعود کنیم. این بار باید پرتغال را ببریم. تیمی که با یک تساوی هم راهی مرحله بعد خواهد شد. اما ایران فقط باید پیروز شود تا ماندگار شود. 

شاگردان کی روش در دو بازی گذشته برابر مراکش و اسپانیا نمایش فوق العاده ای داشته اند. مراکش را برده اند و به سختی به اسپانیا سه امتیاز را دادند. شاید به همین خاطر است که توقع برای بردن پرتغال و صعود به مرحله بعد بالا رفته است. 

واقعیت فوتبال ایران و پرتغال مشخص است. با زبان فوتبال ما باید ببازیم و به خانه برگردیم. اما جام جهانی شرایط خاص خودش را دارد. تیم های بزرگ با ستاره هایشان در آستانه حذف قرار دارند. حال و روز آرژانتین با لیونل مسی را نگاه کنید. لحظات دلهره آور آلمان در بازی با سوئد را بیاد بیاورید که قهرمان جهان در آستانه ناکامی بود. تیم های دیگری هم هستند که چنین شرایطی دارند. لهستان از سنگال سه گل می خورد. اینها نشان می دهد در جام جهانی هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. 

تیم ملی فوتبال ایران آماده بردن پرتغال است اما حریف هم دست و پا بسته نیست و قهرمان اروپاست. هموطنان کی روش اما از شاگردان این مرد می هراسند. از نمایشی که ایران برابر اسپانیا داشت وحشت کرده اند. شیربچه های ایران آماده رقم زدن یک شب شکوهمند هستند. 

آنها برای خوشحالی یک ملت و برای محقق کردن رویای میلیون ها ایرانی گام در میدان می گذارند. آخرین گام می تواند زمینه اولین صعود تاریخ فوتبال ایران را فراهم کند. کار سخت است اما امیدها زیاد است و انگیزه بازیکنان و کی روش زیادتر. 

تیم ملی فوتبال ایران دوشنبه شب می تواند طلسم صعود نکردن در دو جام جهانی قبلی را بشکند و صعود کند. شاید هم در ناکامی هت تریک کرد و راه خانه را در پیش گرفت اما این بار این هت تریک را دوست نداریم. اصلا نمی خواهیم رقم بخورد.

 هر چه باشد باید به مردان ایران احترام گذاشت و به خاطر نمایش خوبی که داشتند و انرژی که برای سربلندی ایران گذاشتند از آنها تقدیر کرد. آنها در همان بازی با اسپانیا نام ایران را خوشرنگ تر از همیشه به جهانیان نشان دادند تا هر ایرانی در سراسر دنیا به ایرانی بودنش افتخار کند.

نظر شما