شناسهٔ خبر: 26308915 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رقیب اردوغان: پیروزی او را می پذیرم

آنکارا- ایرنا- محرم اینجه نامزد حزب جمهوری خواه خلق ترکیه و نزدیک ترین رقیب انتخاباتی رجب طیب اردوغان اعلام کرد که پیروزی اردوغان را در انتخابات می پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، انتخابات همزمان ریاست جمهوری با حضور 6 نامزد و مجلس ترکیه با حضور هشت حزب در روز سوم تیرماه و با مشارکت گسترده نزدیک 90 درصدی مردم ترکیه برگزار شد.
بر اساس نتایج اولیه و غیر رسمی انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که تاکنون حدود بیش از 98 درصد صندوق های رای شمارش شده، رجب طیب اردوغان با کسب حدود 52.51 درصد آرا، پیروز انتخابات ریاست جمهوری ترکیه است.
محرم اینجه نامزد حزب جمهوری خواه خلق و نزدیک ترین رقیب اردوغان نیز حدود 30.73 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.
اینجه در نخستین واکنش خود به انتخابات ترکیه، انتخابات برگزار شده را رقابتی غیرعادلانه و نابرابر خواند.
وی بامداد دوشنبه، پاسخ سوالات اسماعیل کوچوک کایا خبرنگار فوکس تی.وی ترکیه را از طریق واتساپ داد و اعلام کرد که فردا در خصوص انتخابات بیانیه ای را منتشر خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز در اولین سخنان خود پس از اعلام نتایج غیررسمی انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، خود را پیروز رقابت انتخاباتی امروز اعلام کرد.
اردوغان در سخنان خود که از شبکه های مختلف تلویزیونی ترکیه پخش شد، از مردم این کشور به خاطر حضور گسترده در انتخابات تقدیر کرد و انتخابات جاری را یک پیروزی دموکراتیک دانست.
وی بیان کرد: نتایج غیررسمی انتخابات مشخص شده و بر اساس نتایج به دست آمده، مردم ترکیه مسئولیت ریاست جمهوری و قوه مجریه را به بنده اعطا کرده است.
وی با اشاره به مشارکت حدود 90 درصدی مردم ترکیه در انتخابات اظهار کرد: مردم با این مشارکت به تمام دنیا درس دموکراسی دادند.
به گزارش ایرنا، انتخابات همزمان ریاست جمهوری با حضور 6 نامزد و مجلس ترکیه با حضور هشت حزب در روز سوم تیرماه و با مشارکت گسترده نزدیک 90 درصدی مردم ترکیه برگزار شد.
ائتلاف جمهور متشکل از حزب عدالت و توسعه به رهبری اردوغان و حزب حرکت ملی به رهبری دولت باغچه لی نیز در انتخابات پارلمانی بیش از 53.58 درصد آرا را کسب کرده است.
حزب جمهوری خواه خلق ترکیه، حزب سعادت و حزب نیک نیز با ائتلاف ملت در انتخابات پارلمانی کشور حدود 34 درصد و حزب دموکراتیک خلق ها نیز 11.53 درصد آرای انتخابات مجلس 600 نفری ترکیه را کسب کرده است.
خاورم/1905

نظر شما