شناسهٔ خبر: 26308641 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

روی موج خبر

دیدار لاریجانی و روحانی با رهبر معظم انقلاب درباره لایحه FATF؛ ایلنا| عضو هیات‌رییسه مجلس با بیان اینکه رییس مجلس برای کسب نظر دقیق رهبری به همراه رییس‌جمهور با ایشان جلسه‌یی خواهند داشت،

صاحب‌خبر -

 دیدار لاریجانی و روحانی با رهبر معظم انقلاب درباره لایحه FATF؛ ایلنا| عضو هیات‌رییسه مجلس با بیان اینکه رییس مجلس برای کسب نظر دقیق رهبری به همراه رییس‌جمهور با ایشان جلسه‌یی خواهند داشت، افزود: ما نباید بهانه‌یی به دست دشمنان بدهیم تا ایران را وارد لیست‌سیاه گروه اقدام مالی کنند و دامنه تحریم‌ها علیه ملت ایران گسترده‌تر شود. محمد علی وکیلی اضافه کرد: مجلس باید ارزیابی داشته باشد که پیوستن به کنوانسیون چه منافعی برای کشور دارد و تامین‌کننده منافع کشور هست یا خیر که در این صورت حتما در چارچوب ملاحظات رهبری اقدام خواهیم کرد و سعی می‌کنیم بهانه‌یی دست دشمنان ندهیم. این تابع ارزیابی هست که هم از منظر کارشناسان اقتصادی و هم کارشناسان امنیتی و هم ملاحظه نظر رهبری جمع‌بندی خواهیم کرد.

 مخالفت مجلس با لایحه اصلاح ساختار دولت؛ خانه ملت| نمایندگان مجلس با کلیات لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت مخالفت کردند. نمایندگان مجلس در نشست علنی دیروز (یک‌شنبه، 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون مشترک در مورد رد لایحه یک فوریتی اصلاح بخشی از ساختار دولت با کلیات لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت با 113 رای موافق، 107 لایحه مخالف و 3 رای ممتنع مخالف کردند. این رای نمایندگان درحالی بود که دولت به‌شدت در پی تصویب این لایحه و تفکیک دو وزارخانه راه، مسکن و شهرسازی و وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بود.

 طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی به هیات‌رییسه مجلس ارجاع می‌شود؛ تسنیم| عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به بررسی موادی از طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی در این کمیسیون از ارسال طرح مذکور طی روزهای آینده به هیات‌رییسه مجلس خبر داد. یحیی کمالی‌پور با بیان اینکه بررسی طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز در دستورکار دیروز اعضای کمیسیون قرار داشت، افزود: طرح مذکور در 35 ماده تدوین شده است. امروز نمایندگان 24 ماده از طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی را تصویب کردند. او با تاکید بر اینکه قرار است مفاد باقی مانده نیز در جلسه روز سه‌شنبه 5 تیرماه بررسی و تصویب شود، گفت: هیات‌رییسه کمیسیون روز سه‌شنبه طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی را برای بررسی در صحن علنی پارلمان به هیات‌رییسه مجلس ارائه می‌کند.

 درباره یمن نه از موضع ایران حمایت می‌کنیم و نه از موضع ائتلاف عربی؛ ایسنا| شیخ محمدبن عبدالرحمن وزیر خارجه قطر در یک سخنرانی در کمیسیون امور خارجی پارلمان اروپا در بروکسل، گفت: ما شاهد وضع یمن هستیم و در ابتدای سال 2015 عضو ائتلاف عربی بودیم، در آن زمان هدف این بود که یمنی‌ها را دور یک میز جمع کنیم و به راه‌حل سیاسی برسیم اما این هدف کاملا تغییر یافت. او با بیان اینکه هدف ائتلاف عربی به رهبری عربستان کاملا تغییر یافت، افزود: ما در مساله یمن نه از موضع ایران و نه از هیچ موضع دیگری حمایت نمی‌کنیم، ما در جنگ یمن از ائتلاف عربی حمایت نمی‌کنیم بلکه از ثبات یمن و ایجاد یک نشست برای تمامی طرف‌های یمنی و ایجاد راه‌حل برای ملت یمن حمایت می‌کنیم.

 نشاط اجتماعی بر اساس ویژگی‌های فرهنگی جامعه تعریف شود؛ ایرنا| وزیر کشور نشاط اجتماعی در کشور را ضروری دانست و گفت: نشاط اجتماعی در جامعه باید بر اساس ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی خودمان تعریف و ایجاد شود. «عبدالرضا رحمانی‌فضلی» دیروز در یکصد و دومین جلسه شورای اجتماعی کشور که با موضوع «نشاط اجتماعی، موانع و چالش‌ها ظرفیت‌ها و راهکارها» در وزارت کشور برگزار شد، افزود: برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه باید یک سند ملی عملیاتی و اجرایی تهیه شود.  رحمانی‌فضلی همچنین به عوامل مفید بر تقویت نشاط اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده، هر حوزه‌یی مسوول فعالیت‌های خود در زمینه ایجاد و افزایش نشاط اجتماعی است.

 دولت برای هر گونه سناریو اقتصادی آماده است؛پاد| محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: دولت با اختصاص 384هزار میلیارد تومان اعتبار خود را برای مواجهه با هرگونه سناریو اقتصادی آماده کرده است.  نوبخت در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان پاکدشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: دولت هیچ‌گاه ادعا نداشته در شرایط کنونی جامعه به تنهایی قادر است، امور را اداره کند بلکه همکاری بخش خصوصی و به ویژه مردم همچنان که توانست نظام را در دوران جنگ تحمیلی و برهه‌های حساس سربلند کند، این‌بار نیز این این مشارکت می‌تواند کشور را به پیش ببرد و اداره کند.  نوبخت گفت: از تمام افراد، بخش خصوصی و مردم دعوت می‌کنیم، نظرات اجرایی و عملیاتی که در چارچوب سیاست‌های کلی نظام قابل اجراست را به دولت منتقل کنند تا از آنها استفاده شود؛ دولت آماده است هر سیاستی که نیاز به اصلاح داشته باشد را بازنگری کند و روش‌های جایگزینی که برای مردم موثرتر باشد را انجام دهد.

 ایسنا و روزنامه «ایران» تبرئه شدند؛ ایلنا| در جلسه دیروز دادگاه مطبوعات استان تهران، ‌«ایسنا» و «ایران» تبرئه و مجله «ایران فردا» مجرم شناخته شد.  احمد مومنی‌راد با اشاره به جزئیات پرونده‌هایی که دیروز در شعبه ۶ دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی‌شقاقی مورد رسیدگی قرار گرفته است، عنوان کرد: در جلسه امروز دو پرونده داشتیم. پرونده اول مربوط به مدیر مسوول روزنامه «ایران» و متهم دوم مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بود.  سخنگوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران افزود: اتهام این دو نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی بود که هیات منصفه هر دو متهم را مجرم ندانست.  او افزود: پرونده دوم مربوط به مدیر مسوول مجله «ایران فردا» بود که دو اتهام نشر مطالب خلاف موازین اسلامی و ایجاد اختلاف بین اقشار جامعه توسط هیات منصفه به رسمیت شناخته شد و هر دو اتهام را برای متهم وارد دانستند و مجرم شناختند. مومنی‌راد ادامه داد: در مورد تخفیف هم هیچ یک از دو جرم ایشان مستحق تخفیف شناخته نشد.

 

 

نظر شما