شناسهٔ خبر: 26307792 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

ایران - پرتغال در نگاه رسانه‌های خارجی

معمای کی‌روش و رونالدو

با توجه به حساسیت بازی تیم‌های ملی ایران و پرتغال، رسانه‌ها و نشریات بین‌المللی نیز نگاهی ویژه به این مسابقه داشته و ابعاد مختلف آن را مورد توجه و بررسی قرار داده‌اند. در این میان رسانه‌های پرتغال به تقابل کی‌روش با تیم ملی کشورشان پرداخته‌اند.

صاحب‌خبر -

بهعنوان مثال آبولا اسپرت در گزارش خود به مساله رویارویی کیروش و رونالدو اشاره کرده و آورده است: کریس از توانمندترین بازیکنان فوتبال دنیاست که خودش را برای فتح ششمین توپ طلا آماده میکند، اما برای این مسابقه بر هیچ کس پوشیده نیست که سرمربی تیم ملی ایران بیش از هر کسی مهارتهای رونالدو را میشناسد. او سالها با کریس کار کرده و ارتباط تنگاتنگی بین این دو برقرار بوده است؛ نهتنها در تیم ملی پرتغال و در ردههای سنی مختلف تیمهای ملی فوتبال این کشور، بلکه زمانی که کیروش دستیار سرآلکس فرگوسن در منچستر یونایتد بود، کریس را از همان دوران نوجوانی و جوانی میشناخت.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: CR7 در اوج پختگی و در اوج مهارت به مصاف مربی سابق خود خواهد رفت؛ تقابل این دو میتواند بسیاری از ناگفتهها را بیان کند که آیا مربی توانسته راههای مهار رونالدو را به شاگردانش در تیم ملی ایران بگوید یا پختگی این روزهای رونالدو بر همه چیز فائق خواهد آمد.

خبرگزاری رویترز نیز روز گذشته در گزارشی به بررسی بازی امشب ایران و پرتغال پرداخت و به این موضوع اشاره کرد، حضور هفت ساله کارلوس کیروش در تیم ملی ایران موجب شده این تیم با اقتدار به عنوان تیم اول آسیا شناخته شود. در بخشی از این گزارش آمده است: متوقف کردن رونالدو هدف اصلی شاگردان کیروش بهشمار میرود، در حالی که آنها با داشتن بازیکنانی همچون سردار آزمون امیدوارند برای اولین بار در تاریخ، تیم ملی خود را در مرحله حذفی ببینند. خود کیروش نیز به اهمیت بازی امشب کاملا واقف است و چند روز قبل نیز گفت بازی مقابل پرتغال مهمترین و جذابترین بازی ایران در هفت سال مربیگری او به حساب میآید.

از سوی دیگر، روزنامه دیلی استار از وجه دیگری به این بازی نگاه کرده است. در گزارش این روزنامه آمده است: پرتغال با کسب یک امتیاز می تواند حضورش را در مرحله حذفی تضمین کند، اما شاگردان سانتوس بهدنبال این هستند که با پیروزی و تفاضل گل خوب بهعنوان تیم نخست صعود کنند تا مسیر راحتتری در ادامه جام داشته باشند. بر همین اساس، به هیچ وجه دور از انتظار نیست که سرمربی پرتغال در خط حمله از برناردو سیلوا در کنار رونالدو استفاده کند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در آستانه این دیدار، گزارشی از شرایط آن را منتشر کرد و نوشت: تیم ملی ایران در آستانه تاریخسازی در جام جهانی است و پرتغال نیز به عنوان قهرمان اروپا انتظار یک بازی پرفشار را خواهد داشت.

نظر شما