شناسهٔ خبر: 26307658 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

فرمانده نیروی انتظامی:

با هرگونه هنجارشکنی و مصادیق بارز جرم قاطعانه ‌و بدون اغماض برخورد می‌کنیم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: با هرگونه هنجارشکنی و مصادیق بارز جرم نظیر بی‌حجابی، سرعت‌های غیرمجاز، تخلفات حادثه‌ساز، دوردور کردن و مزاحمان نوامیس مردم با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

صاحب‌خبر -


 

 به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین ‌اشتری در اولین نشست تخصصی روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه اولویت‌های کاری و مأموریتی پلیس در توجه به مطالبات رهبری مشخص است، افزود: کاهش جان‌باختگان جاده‌ای، تعیین سهم سایر دستگاه‌ها و مسئول‌سازی آنها اولویت نیروی انتظامی در بخش راهنمایی و رانندگی است که باید بگویم تعیین آن نیز برگرفته از فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در
 26 شهریورماه سال گذشته در دانشگاه امین بوده است.
اشتری با‌اشاره به تشکیل قرارگاه پیشگیری از وقوع تصادفات، اظهار داشت: ایمنی وسایل نقلیه، جاده‌ها، آگاه‌سازی رانندگان و مردم می‌تواند در کاهش میزان تصادفات موثر باشد.
وی با بیان اینکه متأسفانه تابستان سال گذشته بیش از 4هزار و 900 نفر در تصادفات جاده‌ای جان باختند، عنوان کرد: براساس آمار در نوروز 97، میزان سفر و ترددها بیش از 15 درصد افزایش داشته، در حالی که تعداد خودرو و صدور گواهینامه نیز با رشد همراه بوده است؛ با این حال عزم جدی و راسخ پلیس، مدیریت مطلوب ترافیکی و کاهش جان‌باختگان و تصافادت جاده‌ای است.
فرمانده ناجا ادامه داد: نیروی انتظامی به مجموعه پلیس راهور توجه ویژه‌ای داشته و دارد به طوری که میزان اعتبارات این پلیس در سال 97 نسبت به سال 96 رشد 30 درصدی داشته است.
اشتری تأکید کرد: باید از تکنولوژی و فناوری‌های نوین و به روز برای کاهش تصادفات جاده‌ای و جان‌باختگان بهره حداکثری ببریم که در این راستا از طرح‌ها و پروژه‌های منطقی، قابل اجرا و عملیاتی استقبال می‌کنیم.
وی با بیان اینکه باید مصوبات قرارگاه کاهش وقوع تصادفات را به صورت جدی و جهادی پیش ببریم، عنوان کرد: تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌ای یک اقدام خداپسندانه و انسان‌دوستانه است.
فرمانده ناجا با بیان اینکه مسئولیت و سهم سایر دستگاه‌ها در کاهش تصادفات باید مشخص و با صراحت و قاطعیت پیگیری شود، افزود: اگر خودروسازان، ایمنی لازم و استانداردها را لحاظ نکنند و خودروها ایمنی لازم را نداشته باشند باید این نقیصه را ابلاغ و اعلام کنیم تا از استفاده این گونه خودروها جلوگیری شود.سردار ‌اشتری با تاکید براینکه خودروسازان باید ایمنی لازم را در خودروها لحاظ کنند، اظهارداشت: استانداردسازی جاده‌ها، رفع نقاط حادثه خیز و... نیز در مبحث کاهش تصادفات و جان باختگان نقش مهمی دارد که باید مرتفع شدن مشکلات در بخش جاده‌ای نیز به جد دنبال شود.
وی با تأکید بر اینکه جان مردم برای ما مهم است، گفت: اگر لازم باشد کوتاهی در موضوعی را به دستگاه قضا اعلام کنیم باید حتما این کار را انجام دهیم.
فرمانده ناجا تأکید کرد: با رانندگانی که تخلفات حادثه‌سازی چون سرعت و سبقت غیرمجاز و یا حرکت مارپیچ دارند با قاطعیت برخورد و خودروی آنها نیز پس از توقف به پارکینگ منتقل می‌شود، البته اعمال قانون باید در کمال ادب صورت بگیرد.
‌اشتری ادامه داد: ما برای تأمین امنیت و آرامش هموطنان تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم و شاهد این ادعا تقدیم شهدای بسیاری ازجمله شهدای پلیس راهور است.
وی با بیان اینکه قصد نداریم مردم از ما بترسند براجرای قانون توأم با عدالت و مهربانی تأکید کرد و ضمن اولتیماتوم به قانون شکنان، تصریح کرد: با هر گونه هنجارشکنی و مزاحمان نوامیس مردم و نیز مصادیق بارز جرم نظیر بی‌حجابی، ایجاد آلودگی، سرعت‌های غیرمجاز، تخلفات حادثه‌ساز، دوردور کردن و... با قاطعیت و بدون اغماض برخورد می‌کنیم.
فرمانده ناجا یادآور شد: دوردور کردن برخی خودروها در ساعت‌هایی از روز یا زمان‌هایی از شب در برخی مناطق به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید جلوی آن گرفته شود چرا که این دوردور کردن‌ها برای سکنه مناطق و کاسبان مزاحمت ایجاد می‌کند.


نظر شما