شناسهٔ خبر: 26307633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

کوتاه از منطقه

حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق و رییس ائتلاف انتخاباتی نصر و مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق و رهبر معنوی ائتلاف سائرون ائتلاف کردند. به گزارش ایرنا،

صاحب‌خبر -

عبادی و صدر ائتلاف کردند

حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق و رییس ائتلاف انتخاباتی نصر و مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق و رهبر معنوی ائتلاف سائرون ائتلاف کردند. به گزارش ایرنا، این ائتلاف در جریان سفر عبادی به نجف و دیدار با صدر انجام شده است، در چارچوب تلاش هفته‌های اخیر رهبران سیاسی عراق برای تشکیل ائتلاف (فراکسیون) اکثریت در پارلمان جدید این کشور تعریف می‌شود. پیش‌تر ائتلاف‌های سائرون و فتح به رهبری هادی عامری و قبل از آن ائتلاف‌های سائرون، حکمت (عمار حکیم) و وطنیه (ایاد علاوی) برای تشکیل ائتلاف بزرگ‌تر (فراکسیون اکثریت) اعلام ائتلاف کرده بودند.

 

احتمال خروج شرکت‌های چینی از پاکستان

احتمال می‌رود شرکت‌های چینی به‌دلیل مشکلات مالی دولت پاکستان سرمایه‌های خود را از بخش تولید انرژی این کشور خارج کنند. به گزارش ایرنا، شرکت‌های چینی نسبت به پرداخت نشدن سود سرمایه‌های خود از سوی دولت پاکستان بسیار ناخشنودند. بدهی دولت پاکستان به شرکت‌های سرمایه‌گذار چینی به 547 میلیون روپیه رسیده و چینی‌ها دیگر حاضر به دریافت دیرهنگام سود سرمایه خود با تاخیر نیستند.

آغاز بازشماری دستی آرای انتخابات کردستان عراق

یک مقام مسوول در اربیل از آغاز بازشماری دستی آرای نتایج انتخابات پارلمانی عراق در این منطقه در پی صدور حکم دادگاه عالی فدرال عراق خبر داد. به گزارش روسیا الیوم، فرآیند شمارش دستی مجدد آرای نتایج انتخابات پارلمانی عراق تنها توسط کارمندان دفتر کمیسیون انتخابات در اقلیم کردستان عراق آغاز شده است، اما چنانچه شرایط اقتضا کند افراد دیگری نیز در این زمینه به کار گرفته خواهند شد. انتخابات دوره چهارم مجلس عراق ۱۲ مه برگزار شد و در پی افزایش اعتراضات جریان‌های مختلف به نتایج آن، مجلس بازشماری دستی آرا را تصویب کرد.

انتخاب رهبر جدید طالبان پاکستان

طالبان پاکستان با تایید کشته شدن رهبر پیشین این گروه اعلام کرده که رهبر جدیدی انتخاب کرده است. به گزارش ایسنا، در اعلامیه‌یی که محمد خراسانی سخنگوی طالبان پاکستان به رسانه‌ها فرستاده، آمده که شورای رهبری این گروه «مفتی نور ولی محسود» را به‌عنوان رهبر جدید این گروه تعیین کرده است. این نخستین‌بار است که طالبان پاکستان تایید می‌کند که مولانا فضل‌الله رهبر پیشین این گروه کشته شده است. هفته پیش مقامات افغانستان و پاکستان اعلام کردند که مولانا فضل‌الله در حملات پهپاد در ولایت کنر افغانستان هم‌مرز با پاکستان کشته شده است.

 

نظر شما