شناسهٔ خبر: 26307583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

20 میلیارد ریال برای استانداردسازی سالن های تبریز هزینه شد

تبریز - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: برای تجهیز سالن های ورزشی شهید اقدمی و پورشریفی تبریز بیش از 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ایوب بهتاج روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی مسابقات والیبال نوجوانان قهرمانی آسیا، برگزاری این مسابقات را کار بزرگی دانست و افزود: سالن‌های پورشریفی و اقدمی با تلاش های شبانه‌ روزی و بدون احتساب تعطیلات آماده شد و اکنون در حال نظافت و تمیز کاری هستند.
بهتاج خاطرنشان کرد: اداره‌ کل ورزش و جوانان سال 97 را با فشار زیادی آغاز کرد و ما در حوزه‌های مختلف برنامه‌های ورزشی ملی زیادی داشتیم و نه تنها مسابقات مختلف را از تقویم ‌مان حذف نکردیم، بلکه برنامه‌هایی هم به تقویم مسابقات اضافه شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تمام تلاش ما این است که به تدریج مسابقات را به شهرهای دیگر استان منتقل کنیم تا بحث استانداردسازی‌ سالن‌‌های تبریز برای مسابقات جهانی و آسیایی را انجام بدهیم.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: اداره‌ کل ورزش و جوانان از عضوهای اصلی مبارزه با مواد مخدر در جامعه است؛ همچنین وظیفه انسانی همه ماست که هر کمکی در این زمینه از دست ‌مان برمی‌آید، دریغ نکنیم.
بهتاج ادامه داد: در این راستا بازرسی‌ اماکن ورزشی در ارتباط با استفاده احتمالی از مواد نیروزا و محرک که عاقبتش اعتیاد است، جزو برنامه‌های ما به حساب می‌آید؛ این بازرسی‌ها در هفته مبارزه با مواد مخدر شدت بیشتری می‌گیرد و ما امیدواریم که بتوانیم در زمینه مبارزه با مواد مخدر در جامعه موثر باشیم.
وی عملکرد اداره‌ کل ورزش و جوانان در بحث تجهیز و بازسازی سالن‌های شهید اقدمی و پورشریفی را هم قابل قبول ارزیابی کرد و عنوان کرد: در 2 سالن اقدمی وپورشریفی اقدامات خوبی انجام شد و اکنون کسی نمی ‌تواند بگوید که این 2 سالن برای برگزاری ورزش‌های توپی مناسب نیست.
وی ادامه داد: این 2 سالن اکنون استانداردترین کفپوش‌ها را دارند، ضمن اینکه در سالن پورشریفی درجه نور را به 1800 لوکس رساندیم که بالاتر از حد استاندارد است.
وی گفت: همه کارشناسان معتقد بودند که این 2 سالن زودتر از 6 ماه آماده نمی‌شود، اما با تلاش‌های شبانه‌ روزی عوامل اجرایی و همکارانم خیلی زودتر از اینها 2 سالن را آماده کردیم.
مدیر‌کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه برگزاری مسابقات والیبال جوانان آسیا در تبریز با این تعداد تیم‌ امری بی ‌سابقه است، افزود: بعد از دوره مدیریت آقای صفایی فراهانی سابقه نداشته که تعداد تیم‌ها در مسابقات والیبال به 18 تیم برسد و این برای اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌ دهد.
بهتاج در مورد حضور نمایندگان آذربایجان شرقی در مسابقات آسیایی جاکارتا گفت: تکواندو با سه نماینده و یک مربی از استان آذربایجان شرقی در جاکارتا بیشترین نماینده را دارد و رشته‌های شنا، شیرجه، شمشیربازی و کشتی با یک نماینده راهی این مسابقات می‌شوند.
وی اضافه کرد: حضور این نفرات در جاکارتا قطعی شده و امیدواریم در دو و میدانی هم سجاد هاشمی به مسابقات اعزام شود، اما اسامی نفرات هنوز اعلام نشده‌اند؛ همچنین در مسابقات سه‌ گانه هم فقط یک سهمیه کشورمان به ما اختصاص یافت که باانتخاب کمیته فنی، سجاد نوبری از استان آذربایجان شرقی تنها نماینده کشورمان در جاکارتا خواهد بود.
وی افزود: اگر در شمشیربازی سابر بانوان هم سهمیه‌ ای به ایران برسد، این ورزشکار از استان آذربایجان شرقی به مسابقات اعزام می ‌شود.
وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت تیم‌های دوچرخه ‌سواری شهرداری تبریز و پتروشیمی تشریح کرد: بحث انحلال تیم دوچرخه ‌سواری شهرداری تبریز وجود ندارد؛ قرارداد برخی از رکابزنان این تیم فقط عقب افتاده است که این مشکل هم به ‌زودی حل می ‌شود و در مورد تیم پتروشیمی هم باید بگویم که ما به وزیر ورزش و جوانان نامه نوشتیم و وزیر هم پیگر ماجرای تیم دوچرخه‌ سواری پتروشیمی است.
مدیر‌کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی بار دیگر بر اهمیت برگزاری مسابقات والیبال جوانان آسیا تاکید کرد و یادآور شد: مسابقات والیبال پروتکل خیلی سنگینی دارد، هر استانی که مسابقات والیبال را میزبانی کند، می ‌تواند برای بازی‌های بقیه رشته‌ها هم میزبان باشد؛ همچنین امتیازی که تیم میزبان دارد این است که می ‌تواند زمان بازی‌ خود را تعیین کند، با این حال بازی تیم ملی ایران در روز اول برگزار خواهد شد.
بهتاج راجع ‌به اماکن ورزشی موجود در استان آذربایجان گفت: برنامه اداره‌کل ورزش و جوانان این است که هر سه ماه یک سالن ورزشی در یک شهر استان را استانداردسازی کند و در حال حاضر نزدیک به 300 مکان ورزشی قابل استفاده بهینه دراستان وجود دارد.
وی در مورد تیم‌های حاضر در مسابقات قهرمانی والیبال آسیا و جوایز تیم‌های برتر نیز گفت: علاوه بر ایران، تیم‌های والیبال جوانان ژاپن، کره‌جنوبی، چین، عمان،هندوستان، قزاقستان، نیوزیلند، پاکستان، چین تایپه، تایلند، استرالیا، سریلانکا، هنگ‌کنگ، قطر، مالزی و ترکمنستان در مسابقات حاضر هستند و تیم ازبکستان هم انصراف داده است؛ این مسابقات جوایز نقدی و دلاری ندارد و 4 تیم‌ برتر جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب خواهند کرد.
بهتاج در پاسخ به این سوال که آیا جوایز تیم‌های برتر مسابقات والیبال نشسته که اخیراً در تبریز برگزار شد، پرداخت شده است یا نه، افزود: بله، جوایز تیم‌های برتر این مسابقات در روز پایانی و روی سکو به طور کامل پرداخت شد و ما بدهی در این خصوص نداریم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی همچنین با اعلام خبر استفاده از ویدیو چک در مسابقات قهرمانی والیبال جوانان آسیا گفت: همه زیرساخت‌های استفاده از ویدیو چک در این مسابقات فراهم است و اگر بخواهند می‌توانند از آن استفاده کنند؛ همچنین در جریان برگزاری مسابقات قهرمانی والیبال جوانان آسیا هم قرار است 15 اداره با ما هماهنگ باشند تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.
وی در مورد حضور بانوان در سالن‌های پورشریفی و اقدمی برای تماشای مسابقات قهرمانی والیبال جوانان آسیا، توضیح داد: بحث حضور خانواده‌ها در این مسابقات را مطرح کردیم و تمهیداتی اندیشیده‌ایم که بانوان هم در سالن حاضر شوند. اینکه بانوان می‌توانند مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان آسیا را از نزدیک تماشا کنند یا نه، طی دو سه روز آینده مشخص می‌شود.
بهتاج همچنین درباره وضعیت‌ تیم‌های فوتبال تبریز گفت: در تماس تلفنی که با آقای الیاسی (سرپرست باشگاه تراکتورسازی) داشتم، اواعلام کرد که نقل ‌وانتقالات تیم و تمرینات آغاز شده و قرارداد بازیکنان هم ابتدای هفته آینده در هیئت فوتبال ثبت می‌شود. همچنین تیم تراکتورسازی سیزدهم تیرماه در استانبول یا آنتالیا حاضر می‌شود تا اردوی تدارکاتی پیش فصل خود را در ترکیه برپا کند.
وی ادامه داد: توشاک، سرمربی جدید تراکتورسازی هم فردا به تبریز می ‌آید و آرزوی ما این است که تراکتورسازی فصل را خوب شروع کند و خوب هم به اتمام برساند.
مدیر‌کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی یادآور شد: در مورد گسترش فولاد هم باید بگویم که همه در جریان هستند که بحث انتقال امتیاز تیم لیگ برتری از نظر قانونی درست نیست. اگر بخواهند تیم را واگذار کنند، ما یک پای قضیه هستیم و ما هم با انتقال امتیاز به خارج از استان مخالفت می‌کنیم، چون می‌خواهیم سهمیه در تبریز بماند. وی اضافه کرد: تیم فوتبال ماشین‌سازی هم هفته آینده تکلیفش کاملاً مشخص می‌شود که مالکیتش به کارخانه می ‌رسد و یا به جای دیگری در استان تعلق می‌ گیرد و بحث انتقال سهام تیم شهرداری تبریز هم منتفی است.
9853/518

نظر شما