شناسهٔ خبر: 26306449 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

عدم صداقت در کلام و عمل به نظام اسلامی صدمه وارد می کند

گروه اجتماعی- سالاری، عدم صداقت و مغالطه در رفتار اجتماعی را مزموم و ناپسند دانست و خاطرنشان کرد: مادامی که من مسئول به آنچه بر زبان جاری می‌کنم، اعتقاد عملی نداشته باشم، به جامعه و نظام اسلامی صدمه وارد می کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از گیلان، مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز، 3 تیر در دیدار با خانواده بزرگ سازمان تبلیغات اسلامی استان، اظهار کرد: زمانی می‌توانیم در دل‌ها نفوذ کرده و بر باور و رفتار انسان‌ها تاثیر بگذاریم که ابزار و نیاز امروز جامعه را بشناسیم و نحوه برخورد با جامعه به خصوص جوانان را بدانیم.

وی عدم صداقت و مغالطه در رفتار اجتماعی را مزموم و ناپسند دانست و خاطرنشان کرد: مادامی که من مسئول به آنچه بر زبان جاری می‌کنم، اعتقاد عملی نداشته باشم، به جامعه و نظام اسلامی صدمه وارد می کنم.

عدم صداقت در کلام و عمل به نظام اسلامی صدمه وارد می کند

استاندار گیلان ادامه داد: اعمال سلیقه شخصی، رفتار سخت‌گیرانه و افراط و تفریط در تصمیمات و رفتار اجتماعی می‌تواند آسیب جدی به باور و اعتقاد جامعه بزند و اثرات منفی جبران نشدنی به بار بنشاند.

سالاری گفت: براساس شریعت اسلام هر چیزی حلال است مگر اینکه حرام بودنش اثبات شود لذا حق نداریم صرفا براساس سلیقه شخصی خود اعمال نظر کنیم.

وی اضافه کرد: آنچه با ذات دین مبین اسلام و قوانین اسلامی مغایرت دارد، مردود است، اما حق نداریم تفسیر به رای کنیم و در جامعه بدبینی و ناامیدی را رواج دهیم.

این مقام مسئول، با بیان اینکه روزگاری دین اسلام مرجع ادیان بزرگ دنیا بوده است و بسیاری از مردم از ادیان مختلف به اسلام گرایش پیدا می کردند، متذکر شد: مبادا به گونه ای رفتار کنیم که به اعتماد و اعتقاد مردم خدشه وارد شود، چراکه اگر مسلمانی به دین دیگری گرایش پیدا کند، به طور یقین قصور ناشی از آن اتفاق، متوجه رفتار ما است.

وی ضمن اشاره به اینکه نباید به گونه‌ای رفتار کنیم تا اشتباه ما مسئولان به پای نظام جمهوری اسلامی گذاشته شود، عنوان کرد: نسل جدید شرایط خاصی دارند و بایستی برای بهبود شرایط تحصیل، کسب و کار و فضای فرهنگی آنها تلاش بیشتری داشته باشیم و متناسب با مقتضیات زمان آنها رفتار کنیم.

استاندار گیلان، با اشاره به اینکه اجبار و استفاده از قوه قهریه، ابزاری برای ایجاد باور و اعتقاد قلبی در مردم محسوب نمی‌شود،‌ تصریح کرد: تجهیز به سلاح منطق و استدلال و تصمیم‌گیری متناسب با شرایط روز جامعه و نیاز منطقی جوانان، راه ورود به قلب ها و ایجاد باور و اعتقاد قلبی در آنهاست.

سالاری، ضمن قدردانی از خانواده بزرگ سازمان تبلیغات اسلامی به پاس همه تلاش‌ها و پشتیبانی‌های معنویشان، اظهار کرد: کار سنگینی بر عهده شما است و رسالت مهمی دارد، زیرا متمرکز بر مطالبات نسل جوانی است که به طور یقین نوع رفتار با آنها ظرافت خاصی می‌طلبد و خوشبختانه این خصوصیات به مثابه یک نقطه قوت بزرگ در این جمع صمیمی وجود دارد.

انتهای پیام

نظر شما