شناسهٔ خبر: 26306430 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

همرزم سردار شهید دایی‌پور:

شهادت پاداشی بود که خداوند به سردار دایی‌پور داد

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -
در پی شهادت سردار دایی‌پور در سوریه یکی از همرزمانش درباره سابقه فعالیت‌های انقلابی و جهادی این سردار شهید گفت: شهید دایی‌پور نقش مؤثری در روز‌های انقلاب در کرمانشاه داشت.
به گزارش فارس، صادق اشک‌تلخ، همرزم و دوست دیرینه سردار دایی‌پور و از رزمندگان حاضر در سوریه گفت: در کرمانشاه دو پایگاه محل خروش انقلابی جوان‌ها بود یکی پایگاه‌های مردمی و دیگری بچه‌های مسجد نواب با محوریت آیت‌الله جنوبی بود. ما هم بچه‌های این مسجد بودیم و شهید دایی‌پور از اعضای فعال مسجد بود. او بدون استثنا در تمام تظاهرات چه تظاهرات آرام و چه آن‌هایی که موجب درگیری با مأموران طاغوت می‌شد، حضور داشت در حالی که حدود ۱۷ سال بیشتر نداشت.
اشک‌تلخ افزود: بعد از پیروزی انقلاب و شکل‌گیری هسته‌های اولیه سپاه، او از جوانان پیشرو در این نهاد بود و در کردستان حضور پیدا کرد. شاهرخ جزو کسانی بود که به صف مجاهدین جبهه‌های انقلاب ملحق شد. او جانشین ضد‌زره قرارگاه نجف بود و از موشک‌زن‌های ضد‌زره قهار به شمار می‌رفت. همرزم شهید در خصوص حضور سردار دایی‌پور در لبنان گفت: شهید دایی‌پور بعد از پایان دفاع مقدس به عنوان مربی ضد‌زره به لبنان رفت و به گروهی از نیرو‌های حزب‌الله آموزش داد. بعد در ایران دوره دافوس را گذراند و مدتی هم در دوره آموزشی دافوس استاد و مربی بود.
وی اظهار داشت: این سردار شهید در درگیری‌های سوریه هم در بحث ادوات و توپخانه و ضد‌ذره نقش‌آفرینی کرد و هم در بحث امور عملیاتی به عنوان یک خبره کار می‌کرد.
همرزم شهید دایی‌پور به زمان شهادت این فرمانده دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: به تازگی سمت جدیدی به وی در منطقه البوکمال محول شده بود. در تداوم همین حضور بود که جمعه گذشته خودروی وی در منطقه عمومی البوکمال با مین‌های کنار جاده‌ای برخورد کرد و به فیض شهادت رسید.
وی بیان داشت: شهادت پاداشی بود که خدا برای سال‌ها مجاهدت شاهرخ به او داد و او نیز دنبال شهادت بود.

برچسب‌ها:

نظر شما