شناسهٔ خبر: 26306324 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:

راه‌اندازی تعاونی‌های چند منظوره برای بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از راه‌اندازی تعاونی‌های چند منظوره با هدف ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، جمشید تقی زاده در نشست هم اندیشی با کانون های بازنشستگی استان گلستان، با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی تعاونیهای چند منظوره با هدف ایجاد کار آفرینی و اشتغال زایی برای بازنشستگان گفت: با ایجاد این تعاونیها این امکان و فرصت برای بازنشستگان جهت حضور آنان در عرصههای اجتماعی و اقتصادی فراهم می شود تا از توان، تجربیات و تخصص خود برای ایجاد فرصت شغلی در کشور، استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت بازنشستگان کارآفرین مورد توجه ویژه صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارد، افزود: با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به دنبال گرفتن تسهیلات مناسب برای بازنشستگان کشوری کارآفرین هستیم تا با این کار علاوه بر کمک به بازنشسته تحت پوشش، به ایجاد اشتغال فرزندان آنان در کشور کمک کنیم که به محض حصول نتیجه، متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه بیان کرد: قطعا از مدیران ارشد رسانه ملی همچون گذشته که از صندوق بازنشستگی کشوری حمایت کردند، در این دوره نیز با توجه به مسائل بازنشستگان انتظار می رود در تولید برنامه مشارکتی برای این قشر فرهیخته که رشد، بالندگی و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون تلاشهای شبانه روزی آنها بوده، مساعدت بیشتری کنند تا از این طریق، بخشی از خواستهها و نیاز بازنشستگان مطرح شود. همچنین رسانه ملی میتواند در راستای همبستگی اجتماعی و نشاط و شادمانی کشور، نقش موثری را ایفا کند.

تقی زاده در ادامه با اعلام اینکه کانونها باید با پویایی در دوره بازنشستگی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وارد شده و اثرگذار باشند، گفت: کانونهایی که در مجموعه استان ها شکل گرفته اند حتما باید توانمند شوند تا بتوان در انجام فعالیتهای مختلف صندوق، با برون سپاری نقش آفرینی کنند. کنار هم قرار گرفتن صندوق بازنشستگی کشوری و کانونهای بازنشستگی و با هم اندیشی و تلاش بیشتر می توان در رسیدن به جامعه‌ای شاداب و بانشاط سهیم بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری،  وی از کانون ها خواست که نظرات پیشنهادی خود را پیرامون مسائل مختلف بازنشستگان عزیز در زمینه‌های درمانی، سفرهای زیارتی و سیاحتی و قانون خدمات کشوری و ... در سطح استان ارائه کنند تا با کمک دولت و مجلس به ویژه کمیسیون اجتماعی بتوانیم در این خصوص قدم‌های شایانی برداریم.

نظر شما