شناسهٔ خبر: 26305976 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عناصر مسلح 50 نفر را در مالی قتل عام کردند

الجزیره-ایرنا- تارنمای «صحرا میدیا » امروز (یکشنبه) نوشت، افراد مسلح با حمله به روستایی در مرکز مالی، 50 غیر نظامی و از جمله چندین کودک را قتل عام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این تارنما به نقل از «تابیلا بولاکو» رئیس سازمان دفاع از قومیت «فولان» نوشت، افرد مسلح از قومیت «دوزو » بودند که با حمله به روستای «کوماغا» در منطقه «موبتی » مالی اقدام به قتل عام مردم کردند .
یکی از اعضای شورای شهرداری این منطقه نیز گفت، علاوه بر این کشته ها، 10 نفر از اهالی این روستا نیز مفقود شده اند.
تارنمای «الاخبار » موریتانی نیز نوشت، مهاجمان روستا را به محاصره درآورده و با خونسردی تمام 32 غیر نظامی را به قتل رساندند.
برخی رسانه ها نیز از زخمی شدن 14 نفر در این حمله خبر دادند.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما شواهد و قرائن حاکی از آن است که مهاجمان به علل قومیتی اقدام به این کشتار کرده اند.
مالی از چند سال پیش با مشکل درگیری های داخلی و فعالیت گروه های تندرو و تروریست مواجه است .فرانسه در سال 2013 اقدام به دخالت نظامی در این کشور کرد و هدف از این اقدام رانابود کردن تروریست ها اعلام کرد.اکنون شمار زیادی از نیروهای فرانسوی با نام نیروهای برخان در این کشور حضور دارند.
جمهوری مالی در جنوب صحرای بزرگ آفریقا واقع است.
مالی یکی از فقیرترین کشورهای جهان است و بیش از 15 میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از 10 درصد از آن‌ها در پایتخت ساکن هستند. حدود نیمی از مردم مالی زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
بیش از 90 درصد مردم این کشور مسلمانند.
این کشور با مشکل فعالیت گروه های تندرو مواجه است و بسیاری از گروه های تروریستی با سوءاستفاده از وضعیت بد اقتصادی مردم جوانان را جذب می کنند.از طرف دیگر برخی گروه ها در شمال این کشور نیز خواستار جدایی از دولت مرکزی هستند.
سازمان ملل برای جلوگیری از خونریزی از سال 2013شماری از نیروهای حافظ صلح خود را در این کشور مستقر کرده است.
خاورم **2041**شبس*1859

نظر شما