شناسهٔ خبر: 26305968 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

رسیدگی به جمع‌آوری کمک‌های مردمی به زلزله زدگان

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه پس از حادثه زلزله حدود ۱۰ نفر از افراد حقیقی که تعدادی از آنها از چهره‌های سرشناس کشوری هستند اقدام به جمع آوری کمک مردم به زلزله زدگان کردند، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر سوء استفاده از این کمک‌ها و یا انحراف در آنها به دست ما نرسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شما نیوز ، محمدحسین صادقی، دادستان کرمانشاه ،  امروز (سوم تیر) در نشستی خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، بااشاره به حادثه هولناک زلزله سال گذشته کرمانشاه، گفت: مطابق با ماده ۲۴ آئین نامه اجرای قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، مسئولیت جذب، هدایت و توزیع امکانات و کمک های غیردولتی داخلی و خارجی اعم منقول و غیرمنقول و وجوه نقدی به عهده جمعیت هلال احمر است و هرگونه دخل و تصرف و استفاده و تصاحت کمک های یادشده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع است.

 

 

وی ادامه داد: پس از حادثه زلزله حدود ۱۰ نفر از افراد حقیقی که تعدادی از آنها از چهره های سرشناس کشوری هستند اقدام به جمع آوری کمک مردم به زلزله زدگان کردند که دراین رابطه درحال حاضر یک پرونده در دادگاه سرپل ذهاب تشکیل شده که لیست افراد دریافت کننده کمک های مردمی و میزان وجوهی که دریافت کرده اند و مسیر هدایت این وجوه نیز در آن مورد بررسی قرار می گیرد.

 

مدعی العموم کرمانشاه تاکید کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر سوء استفاده از این کمک ها و یا انحراف در آنها به دست ما نرسیده است.

 

وی همچنین در خصوص نحوه و محل دپوی نخاله های ساختمانی حاصل از آواربرداری درمناطق زلزله زده ابراز نگرانی کرد و گفت: این موضوع ممکن است مشکلات زیست محیطی را دراین مناطق بوجود آورد، لذا دستگاه های مرتبط موظف هستند که در این خصوص تدبیر داشته باشند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما