شناسهٔ خبر: 26305753 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

درمان آنفولانزا با ۸ راهکار خانگی بدون درد سر

مصرف مایعات فراوان بعنوان یک توصیه مهم و کلیدی در درمان آنفولانزا همیشه براتون مفیده البته در کنار مصرف مایعات و هیدراته کردن بدن استراحت هم خیلی مهمه. این بهترین درمان برای ساعات اولیه بروز آنفولانزاست که با کمترین هزینه میشه انجامش داد و از شدت بیماری کم کرد.

صاحب‌خبر -
درمان آنفولانزا با ۸ راهکار خانگی بدون درد سر
 
 کمتر پیش میاد که افراد برای سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنن و معمولا برای بیماری‌هایی که جدی و خطرناک باشه و یا بیماری‌هایی که بیش از حد معمول طول بکشه به پزشک مراجعه میکنن. آنفولانزا هم، چون علائمش شبیه سرماخوردگیه و با سرگیجه، تب و بدن درد شروع میشه معمولا با چشم پوشی نادیده گرفته میشه. در صورتی که شدت پیدا کرد مثلا فرد مبتلا به تب و لرز شد و یا مدت بیماری طولانی شد به پزشک مراجعه میشه. اما پیشنهاد من اینه هر زمانی که احساس کردید به سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا شدید اجازه ندید بیماری بر شما غلبه کنه و بعد به سراغ درمان برید از همون ساعات ابتدایی به فکر درمان خودتون باشین. شاید به دارو‌های زیادی دسترسی نداشته باشین و استفاده‌ی سرخود دارو‌ها هم به نفعتون نباشه، اما حتما تو آشپزخونتون مواد خوراکی دارین که بتونه به درمان شما کمک کنه، در ادامه اطلاعاتی درباره‌ی روش‌های خونگی درمان آنفولانزا رو در اختیارتون میذارم.

۱. مصرف مایعات فراوان
مصرف مایعات فراوان بعنوان یک توصیه مهم و کلیدی در درمان آنفولانزا همیشه براتون مفیده البته در کنار مصرف مایعات و هیدراته کردن بدن استراحت هم خیلی مهمه. این بهترین درمان برای ساعات اولیه بروز آنفولانزاست که با کمترین هزینه میشه انجامش داد و از شدت بیماری کم کرد.

۲. سیر
سیر رو به عنوان یه چاشنی برای غذا میشناسین که فواید زیادی داره، ولی میدونستین که برای سرماخوردگی هم خوبه! شاید بشه گفت: تو بیشتر آشپزخونه‌ها میشه پیداش کرد، این هم یکی از دردسترس‌ترین درمان‌های خانگی برای آنفولانزاست. برای استفاده از سیر، هم میتونین خام مصرف کنین هم تو غذا بریزین و از فواید بی نظیرش بهره‌مند بشین.

۳. در دوره آنفولانزا بخور بگیرید
بخور گرفتن یه درمان فوری، آرامبخش و تسکین دهندست و در روند بهبود شما تاثیر زیادی داره. گیاهان دارویی وجود داره که میشه برای بخور ازش استفاده کرد، دارو‌ها خانگی رو میتونید به دو صورت مصرف کنید یا بخورین تا از راه دستگاه گوارش وارد جریان خون بشه و یا اینکه از راه تنفس و بخور علاوه بر تاثیر بر سلول‌های سطحی دستگاه تنفسی که درگیر ویروس آنفولانزا هستن، و فایده‌ی دوم اینکه سریعتر وارد جریان خون میشه و بعنوان یه آرامبخش براتون عمل کنه. برای بخور گرفتن نسخه‌های دارویی زیادی وجود داره که من یک نسخه رو براتون میگم، دو لیوان آب رو تو یه قابلمه بریزین و روی شعله زیاد بذارین و اجازه بدین تا جوش بیاد، بعد دو قاشق چای خوری از گیاه خشک یا پودر آویشن، پونه و رزماری بریزید میتونید از عصاره گیاهانی که گفته شد استفاده کنید، اما مقدار کمتری در آب بریزید، برای پنج دقیقه درپوش ظرف رو بذارید تا شدت بخار بیشتر بشه حالا میتونید با انداختن یک حوله روی سرتون برای حدود ۱۵ دقیقه بخور بگیرین.

۴. دمنوش‌های گیاهی
دمنوش‌های گیاهی زیادی برای درمان آنفولانزا وجود داره که بسته به علاقه تون میتونین از یک یا چند نوع از این نوشیدنی‌ها استفاده کنین مثل دمنوش نعناع، دمنوش پونه، دمنوش آویشن و دمنوش بابونه.

۵. سوپ
سوپ مرغ یه درمان خونگی و قدیمی به حساب میاد که در شروع بیماری زمانی که ما احساس خوبی نداریم برای بهبود بیماریمون خیلی خوبه. یه سوپ سبزیجات و مرغ یا سوپ شلغم میتونه کمک زیادی به بهبود سریعتر شما کنه چرا که بعنوان یک منبع پروتئین و مواد معدنی باعث تقویت بدن میشه.

۶. آب لیمو و زنجبیل برای درمان آنفولانزا
آب لیمو تازه و زنجبیل تازه برای بیماری‌هایی که مشکلات تنفسی و گلودرد رو به دنبال داره مثل آنفولانزا مناسبه و تسکین میده. برای تهیه این نوشیدنی کافیه آب نصف لیمو رو تو یه لیوان آب بریزین و مقدار کمی زنجبیل تازه رنده کنین و به آب اضافه کنین و به صورت گرم یا سرد این نوشیدنی رو میل کنین.

۷. سرکه سیب
درسته که سرکه‌ی سیب طعم دوست داشتنی و خوبی نداره، اما اگه از فایده‌ی زیادی که برای درمان آنفولانزا داره بدونید قطعا حاضر میشید حتی برای یکبار هم که شده در طول بیماری ازش میل کنید، البته یه راه بهتری هم وجود داره که یک قاشق سرکه سیب رو تو یه لیوان آب بریزید و مقدار عسل هم برای بهتر شدن طعمش بهش اضافه کنین و راحتتر میل کنین و یا به کودکان بخورانید.

۸. ویتامین C. بسیاری از مطالعات نشان میده که ویتامین C. واقعا میتونه در مبارزه بدن با سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کنه. منبع این ویتامین هم بسیار در دسترسمون هست مثل مرکبات و کلم ها.

منبع: 2نفره

برچسب‌ها:

نظر شما