شناسهٔ خبر: 26305720 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه شیراز:

موضوع استقلال دانشگاه ها به پیگیری و توجه بیشتری نیاز دارد

شیراز- ایرنا- رئیس دانشگاه شیراز گفت: موضوع استقلال دانشگاه ها به ویژه در مواردی همچون جذب هیات علمی و دانشجوی مقطع دکتری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و تحقق آن از سوی مسئولان ذی ربط پیگیری شود.

صاحب‌خبر -

روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز روز یکشنبه از قول حمید نادگران در گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه های سطح یک کشور که به میزبانی این مرکز علمی برگزار شد، افزود: مباحث مطرح شده در اینگونه گردهمایی ها می تواند به وضع قوانین برای حوزه آموزش عالی کمک کند.
وی بیان داشت: برای ارتقای جایگاه دانشگاه ها باید رویکردی کلان نگر داشت و به موضوع کیفیت نیز توجه ویژه شود.
نادگران ادامه داد: متاسفانه در زمینه آموزش عالی در سال های گذشته، با رشد قارچ گونه و بدون کارشناسی مواجه شدیم و به همین سبب طرح آمایش آموزش عالی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به اجرا گذاشته شده است.
وی اظهار کرد: به عنوان نمونه در استان فارس، 183 دانشگاه و مرکز آموزش عالی وجود دارد و این در حالی است که اعتبارات و بودجه آموزش عالی محدود است.
در ادامه این نشست، در مورد اقدامات انجام شده و مسایل جاری دانشگاه های کشور، بررسی قوانین و مقررات جذب اعضای هیات علمی، هماهنگی در تدوین و اجرای آیین نامه های آموزشی جدید و همچنین تفویض اختیارات حوزه های برنامه ریزی و گسترش به دانشگاه های سطح یک کشور، بحث و بررسی شد.
در این گردهمایی، معاونان آموزشی دانشگاه های شیراز، تهران، تبریز، فردوسی مشهد، اصفهان، صنعتی اصفهان، تربیت مدرس، علم و صنعت، شهید بهشتی، صنعتی شریف، امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه علامه طباطبایی شرکت داشتند.
9873 /6118

نظر شما