شناسهٔ خبر: 26304724 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمک مالی آمریکا به «کلاه سفیدها» نمونه آشکاری از حمایت واشنگتن از تروریسم است

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای، نسبت به کمک مالی آمریکا به سازمان موسوم به «کلاه‌ سفیدها» اعتراض کرد.

صاحب‌خبر -

دولت سوریه:‌ کمک مالی آمریکا به کلاه سفیدها نمونه آشکاری از حمایت واشنگتن از تروریسم استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،‌ به نقل از سانا، دولت سوریه اعلام کرد کمک مالی آمریکا به سازمان انگلیسی موسوم به «کلاه سفیدها» گواه آشکاری از حمایت واشنگتن از تروریست‌هاست. 

وزارت خارجه سوریه روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به کمک مالی ۶/۶ میلیون دلاری آمریکا به سازمان موسوم به کلاه سفیدها، ضمن محکومیت این اقدام اعلام کرد کمک مالی به سازمان تروریستی کلاه سفیدها، برخلاف ادعاها، نشانه آشکاری از حمایت واشنگتن از سازمانهای تروریستی است.

بر اساس این بیانیه، تصمیم آمریکا مبنی بر کمک مالی آشکار به تروریست‌‌ها نمونه دیگری از حمایت آشکار آمریکا، فرانسه، انگلیس و دیگر کشورها به شکلهای مختلف تروریسم است که از سال ۲۰۱۱ در خاک سوریه ظهور کرده‌اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:‌ آمریکا و برخی کشورهای دیگر از این سازمان تروریستی به عنوان ابزاری برای حفظ تروریسم،‌ به‌ویژه تروریسم شیمیایی، در سوریه استفاده می‌کنند تا تصویر نادرستی از این کشور به جهان مخابره شود و جنگ علیه مردم سوریه همچنان ادامه داشته باشد.

در پایان این بیانیه نیز تأکید شده است: دیگر بر همه آشکار شده که سازمان موسوم به «کلاه سفیدها» ابزار اصلی سازمان تروریستی جبهه النصره است و این سازمان تاکنون هزاران نفر از مردم بی‌گناه سوریه را به شهادت رسانده است.

انتهای پیام/

نظر شما