شناسهٔ خبر: 26304708 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 افتتاحيه بازار متريال و سمينار پيش‎‏بيني اقتصاد 97

اراک - الهام فراهاني

به گزارش روابط عمومي بازار متريال در نشست مشترک بازارمتريال و شرکت ملي پست چراغي مدير عامل شرکت ملي پست استان مرکزي ، احمدي معاون فني بازرگاني ، جان بزرگي دبير هيئت مديره و مدير کل دفتر مدير عامل و امور استانها و مديران پست 13 استان (تهران – البرز – اصفهان – آذربايجان غربي - آذربايجان شرقي – مازندران – گيلان – گلستان – خوزستان – کرمانشاه - لرستان – خراسان رضوي) حضور داشتند.

عضو هيئت مديره شرکت ملي پست ايران در نشست مشترک بازار متريال و شرکت ملي پست اعلام کرد: به صورت جدي به بازار متريال ورود پيدا خواهيم کرد.

نجاري افزود: موفقترين پستهاي دنيا به سوي تجارت الکترونيک گام برداشته‎‏اند و ما هم بايد در اين تجارت سرمايه‎گذاري کنيم و اقدامات اوليه انجام شود.مدير عامل شرکت بازار متريال درنشست مشترک با مديران پست در شرکت ملي پست استان مرکزي گفت: با توجه به پيشرفت و فراگيري تکنولوژي در دنياي امروز، تمايل مردم به به سمت خريد اينترنتي و آنلاين روز به روز در حال افزايش است.

عقيلي نسب افزود: پيش‏بينيها مويد آن است که طي ده سال آينده تقريبا 60 درصد نيازهاي مردم کشور ايران از طريق خريد هاي اينترنتي تامين مي‏شود، به همين جهت و براي تامين نياز افراد، بازار متريال در قالب تمام مصالح و ابزاهاي ساختماني و صنعتي را به صورت اينترنتي به فروش مي‎رساند.بعد از پايان نشست مشترک در شرکت ملي پست استان مرکز ي مديران 13 استان به همراه عضو هيئت مديره شرکت ملي پست از بازار متريال بازديد کردند.

از تمامي بخشهاي بازار متريال از بازاريابي، آي تي، حسابداري و نمايشگاه ابزارآلات ساختماني و لوازم خانگي بازديد شد.بابک عقيلي‏نسب دراين بازديد از مراحل شروع به کار وبسايت بازار متريال از ابتدا ، رتبه جهاني و کشوري بازار متريال اينچنين گفت: وبسايت بازار متريال رتبه بالايي در کشور دارد و در حال حاضر آماده خدمت‏رساني از صفر تا صد يک ساختمان مي باشد. با توجه به قرارداد بانک با بازار متريال مشتريان مي‎توانند با کارت آسان خريد با اقساط 3 الي 60 ماهه خريد کنند همچنين مشتريان مي‎توانند براي بازديد از تجهيزات ساختماني و لوازم خانگي به نمايشگاه بازار متريال مراجعه کرده و قبل از خريد به صورت آنلاين از محصولات بازديد نمايند.

مدير منطقه گلستان عنوان کرد؛

تخصيص سوخت به ماشين‎آلات کشاورزي براساس سطح زير کشت فعال

گرگان-قهرمان

با هدف هماهنگي مطلوبتر در جهت تامين و توزيع بهنگام و مطمين نفتگاز به بخشهاي کشاورزي جهت مصارف زراعي و باغي جلسه اي با حضور مدير شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي منطقه گلستان، معاون برنامه‎ريزي جهاد کشاورزي استان و تعدادي از کارشناسان مرتبط برگزار شد.

در اين جلسه عيسي افتخاري مدير منطقه، بخش کشاورزي را برکت اقتصاد برشمرد و آمادگي همه‎جانبه منطقه جهت رفع دل نگرانيهاي فعالان کشاورزي را از اوجب فعاليتهاي شرکت ملي پخش عنوان کرد.وي سپس افزود: براساس توافقات بعمل آمده بين وزارت جهاد کشاورزي و نفت بايست ميزان سوخت تخصيصي به مصرف کنندگان بر اساس سطح زير کشت فعال اراضي کشاورزي و باغي بوده و مديران ميبايست با توجه به آمار سطح زير کشت برهکتار در پروسه و چرخه کاشت، داشت و برداشت مبادرت به توزيع سوخت به ماشينهاي کشاورزي شامل تراکتور، کمباين، تيلر و... که فعال و شناسنامه‏‎دار هستند نمايند.

افتخاري يکي از برنامه‏هاي مهم شرکت نفت را تامين سوخت بخش کشاورزي دانست و افزود: تلاش شده تا اين مهم با هماهنگي با دستگاههاي مرتبط و پيش بيني راهکارهاي مناسب به نحو مطلوب مديريت شود تا علاوه بر جلب رضايتمندي مصرف‎کنندگان، در بهينه مصرف نمودن فراورده‎‏هاي نفتي و جلوگيري از اتلاف منابع زير زميني نيز قدمهاي موثري برداشته شود.

به منظور توسعه اقتصادي و شتاب‌دهي به فرايند توليد در شهرستان؛

توسعه آموزش‌هاي فني و حرفه‎اي، امري حياتي است

رباط کريم- خبرنگارآفرينش

جلسه کارگروه اشتغال و سرمايه‎گذاري مشترک با شوراي بانکها شهرستان رباط کريم به رياست معاون برنامه‎ريزي،اداري مالي فرمانداري رباط کريم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، محمد ارجستاني با تاکيد بر لزوم توجه ويژه به بحث اشتغال و رفع مشکل بيکاري بعنوان اصلي ترين معضل شهرستان افزود: اشتغال جوانان از مهمترين دغدغه‏هاي دولت تدبير و اميد است که به اين منظور تسهيلات ويژه‎اي را در نظر گرفته است.

معاون برنامه‎ريزي فرمانداري رباط کريم در ادامه با اشاره به اهميت ونقش بانکها در توسعه شهرستان اظهار داشت : با توجه به نياز رباط کريم به توسعه ، نقش بانکها وتاثيرگذاري آنها بر روي توسعه شهرستان بويژه بخشهاي مختلف کشاورزي، صنعت و... بسيار زياد مي‎باشد و با قاطعيت مي‌توان گفت توسعه شهرستان بدون همکاري وتعامل بانکها امکانپذير نيست.

وي با اشاره به لزوم نظارت بيشتر بر اعطاي تسهيلات اشتغالزايي و جذب حداکثري در شهرستان و روانسازي آن افزود: کمک و عدم سختگيري در نحوه اعطاي تسهيلات در کاهش نرخ بيکاري شهرستان بسيار موثر مي‎باشد.

ارجستاني با تاکيد بر لزوم توسعه اشتغال روستايي افزود: توسعه اشتغال روستايي يکي از مهمترين راه‏حلهاي رفع مشکل اشتغال در شهرستان است و بخشدارمرکزي با همکاري اعضاي شورا و دهياران بايد از همه امکانات موجود در روستاها جهت توسعه اشتغال روستايي و رفع معضل بيکاري استفاده کنند.

ايشان نقش سازمان فني وحرفه‎اي در ايجاد اشتغال و رفع بيکاري را مهم برشمرد و افزود: توسعه آموزشهاي فني و حرفه‎اي در شرايط کنوني براي توسعه اقتصادي و شتابدهي به فرايند توليد در شهرستان امري حياتي است و مي‏توان گفت از ضرورتها و الزامات رشد و توسعه اقتصادي، نظام آموزش براي ايجاد مهارتهاي لازم سرمايه انساني است و در اين ميان آموزشهاي فني و حرفه‎اي که تلفيقي است از علم ، فن و هنر، نقش بسيار مهمي در تامين نيروي انساني کارآمد ايفا مي‏نمايد.

نظر شما