شناسهٔ خبر: 26304651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شیوه های دادرسی به بازنگری مجدد نیازمند است فقر اخلاق اجتماعی گاهی در جامعه دیده می شود

معاون منابع انسانی قوه قضائیه گفت: شیوه های دادرسی به بازنگری مجدد نیازمند است.

صاحب‌خبر -

معاون منابع انسانی قوه قضائیه گفت: شیوه های دادرسی به بازنگری مجدد نیازمند است.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الاسلام امینی پیش از ظهر امروز در همایش قضات دادگستری کل استان مازندران، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و گرامیداشت شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی از بانیان حکومت اسلامی بوده و در معماری قانون اساسی نقش اساسی داشته است.

وی افزود : به فرمایش حضرت امام راحل، مرحوم بهشتی به‌تنهایی یک ملت بوده است و باید یاد و خاطره این شهید والامقام را زنده نگه‌داریم.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه کشور با بیان اینکه  پشتکار و اعتماد به نفس شهید ممتاز و برجسته بوده است بر تبیین ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار تاکید کرد.

وی انضباط و خستگی‌ناپذیری را از ویژگی‌های برجسته شهید بهشتی برشمرد و تصریح کرد: صعه صدر، حلم و بردباری از ویژگی‌های دیگر شهید بهشتی بوده است.

حجت‌الاسلام امینی با بیان اینکه انصاف به افزایش سرانه اجتماعی، همدلی و وحدت کمک می‌ کند،ادامه داد: شهید بهشتی کارهای بزرگی را در زمان و فرصت کم انجام داده است و انصاف در شخصیت شهید بهشتی از او به‌عنوان شخصیت برازنده ترسیم کرده است.

وی بابیان اینکه متاسفانه در جامعه شاهد برخی بدرفتاری‌های اجتماعی مواجه هستیم گفت: وقتی حس رفاقت و همدلی شکل گیرد بخشی از مشکلات امروز جامعه نیز قابل‌حل است.

وی با تأکید براینکه حق قضاوت و حکمرانی خود برای مردم قائل است گفت: در دهه چهارم انقلاب، باید سرمایه اعتماد مردمی را افزایش داد.

حجت‌الاسلام امینی نگاه تحول‌گرا در دستگاه قضا را امری مهم برشمرد و گفت: انقلاب اگر دردست مدیرانی قرار گیرد که نگاه تحولی و صعه صدر نداشته باشند با مشکل مواجه می‌شود.

وی بابیان اینکه مدل قانون‌گذاری ما مدل وصل پینه است و چارچوب‌های روشنی برای پیشرفت کشور نداریم، افزود: این قوانین مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند و دست قضات را می‌بندد.

معاون انسانی قوه قضائیه بابیان اینکه تقریباً نیمی از مبادلات اقتصادی برابر دو برابر تولید ناخالص ملی کشور با چک انجام می‌شود گفت: در سال 95 در ردیف ششم موانع کسب‌وکار، چک برگشتی قرار دارد.

حجت الاسلام امینی ادامه داد: تقریباً در هر استان دومین یا سومین مسئله، مربوط به سند عادی است که نیاز به مرتقع شدن موانع پیش روی آن است.

وی افزود:  شیوه های دادرسی نیازمند بازنگری مجدد است و باید از ابزارهای مختلف همچون آی تی برای تحول در دستگاه قضا چاره اندیشی کنیم.

 

انتهای پیام

نظر شما