شناسهٔ خبر: 26304599 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

حمله کی‌روش به پشت پرده فوتبالی

تیم من و بازیکنانم تنها مدعی بازی جوانمردانه هستند

سرمربی ایران در نشست خبری امروز صحبت‌های جنجالی خصوصا در مقابل خبرنگاران هموطنش به زبان آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی روش همواره نشان داده که بازی رسانه‌ای را به خوبی بلد است. او که اینبار در مقابل یک تاریخ‌سازی بزرگ قرار دارد در نشست خبری امروز تمام تلاش خود را به کار گرفت تا نشان دهد علیرغم بی‌توجهی‌های ابتدایی به قرار گرفتن ایران در گروه دوم اکنون آنها قادر خواهند بود یکی از رویاهای خود را صعود به مرحله بعدی قرار دهند.


کی‌روش همانند دو نشست قبلی با لبخند وارد محل نشست شد و با زیرکی خاص خود زیرچشمی تمام نفرات حاضر را دنبال کرد تا چهره‌های اصحاب رسانه را بشناسد و خود را مهیای صحبت‌ها کند. کی‌روش که منتقدان بزرگی در کشور خودش دارد کاملا آماده بود تا پاسخ هر هجمه‌ای را بدهد. به همین خاطر بود که اولین سوال از هموطن خود را که چندان محترمانه پرسیده نشده بود را با همان ادبیات داد: فرناندو سانتوس شرایط بهتری برای این تاکتیکی که مدنظر شماست در اختیار دارد (حضور بازیکنان درنده). پرتغال تیمی است که مدعی این جام است و یکی از بیشترین شانس‌ها را نیز داراست. من و تیمم ترجیح می‌دهیم همان فلسفه همیشگی را دنبال کنیم. 


سرمربی تیم ملی در ادامه با برشمردن بازیکنان پرتغال و باشگاه‌های مطرحی که در آن حضور دارند، به کیفیت حریف اشاره کند و اینکه شاگردانش نیز از این حیث انگیزه زیادی کسب کرده‌اند: شاید در رویای برخی از بازیکنان من نبود که روزی مقابل کریس قرار بگیرند اما آنها اکنون این شانس را دارند تا توانایی خود را نشان دهند. با این حال در تیم ما قدرت رهبری در دست تیم قرار دارد نه یک نفر خاص و ما به این شکل می‌جنگیم.


موضوع بعدی که فضای نشست خبری را متشنج کرد به بحث انتخاب داور و بحث ویدئو چک مربوط بود. کی روش که تیمش را مقابل داوری بازنده می‌داند در خصوص اینکه چرا با وجود سیستم ویدئو چک معتقد به ضربه خوردن از این حیث است گفت: ما مربیان قبول می‌کردیم که اشتباه داوری وجود دارد و شاید برخی شکست‌ها بر پایه این مساله شکل بگیرد. اما وقتی از سیستم ویدئو چک حمایت کردیم انتظار ما این بود که دیگر هیچ چیز پشت پرده و بهانه جویی وجود نداشته باشد. مثل این می ماند که در جریان بازی بازیکنی ضربه مغزی شود و شما با درخواست از مسوول مسابقه به دنبال آمبولانس و مسائل اضطراری هستید نه چیز دیگری. اینجا هم وقتی اشتباه شکل می‌گیرد شما به دنبال این هستید تا آن برطرف شود نه اینکه با تماشای مجدد صحنه روی همان اشتباه پافشاری شود. مردم فوتبال را دوست دارند و فوتبال متعلق به مردم است. آنها نباید بازنده پشت پرده فوتبال شوند. تیم من و بازیکنان و مردم ایران تنها مدعی بازی جوانمرانه و لذت بردن از فوتبال هستند و طبیعی است که باید بهترین اتفاق هم برای آنها بیفتد.


موضوع بعدی به بحث طریقه مهار رونالدو و برنامه کی روش برای شاگردانش در این زمینه مربوط می‌شد که سرمربی تیم ملی با لبخندی کنایه آمیز مدعی شد اکنون که رسانه‌های پرتغالی اینجا حاضر هستند و آماده این هستند تا اخبار را در اختیار تیم پرتغال قرار دهند ترجیح می‌دهد از برنامه‌هایش صحبت نکند!


سرمربی پرتغالی تیم ملی که دومین جام جهانی خود با ایران را پشت سر می‌گذارد و اکنون در شرایطی قرار دارد که می‌تواند یک اتفاق ویژه را با صعود به مرحله بعدی شکل دهد و این می‌تواند حتی به قیمت حذف تیم کشورش بعنوان مدعی اصلی جام نیز شود با مثالی به زبان مادری‌اش نشست را پایان داد: در کشورم (پرتغال) افراد و دوستان زیادی دارم که این بازی را تماشا می‌کنند. دوستان با هم دوست هستند اما در زمان فوتبال همه چیز تغییر می‌کند. این به آن معنا نیست که دوستی از بین برود بلکه این یک رقابت جوانمردانه است که هر دو سمت به دنبال برتری و حفظ دوستی و احترام هستند. نتیجه بازی هر چه باشد در پایان هم دوستی علیرغم اشک و لبخند باقی خواهد ماند و ما در کنار هم دوست هستیم.


کارلوس کی روش فردا در یکی از حساس‌ترین دیدارهای تاریخ فوتبال ایران برای تیم کشورش در تلاش خواهد بود تا شانس کسب سهمیه صعود به جمع 16 تیم را افزایش دهد. اتفاقی که با پیروزی دوم ایران در این رقابت‌ها و اینبار مقابل پرتغال ممکن خواهد شد و باید در انتظار آغاز این رقابت و تماشای نتیجه آن ماند.

نظر شما