شناسهٔ خبر: 26304589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

منبرهای بی محتوا سبب دلسردی مردم از روحانیت می شود

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت محتوای منابر مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: منبر و خطابه های بی محتوا سبب دلسردی مردم و فاصله کردن آنها از روحانیت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در گردهمایی مبلغان شهرستان قائمشهر، روحانیت را ادامه دهنده مسیر ارزشمند انبیا و اولیای الهی دانست و گفت: شأن و جایگاه لباس روحانیت به دلیل انتصاب به پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) بسیار بالا است و باید در حفظ این جایگاه تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی با بیان این که امروز نگاه جامعه به ویژه نسل جوان به اعمال و گفتار روحانیت بسیار دقیق و عمیق است، افزود: مبلغان دینی باید مراقب باشند به گونه ای رفتار کنند که خدای ناکرده موجب خدشه دار شدن این جایگاه ارزشمند نشوند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که اعمال و گفتار یک روحانی با جاذبه داشته باشد، گفت: متأسفانه ممکن است برخی مواقع به دلیل عدم شناخت کافی، رفتاری از یک مبلغ سر بزند که در میان مردم دافعه داشته باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که هدف امروز دشمن تخریب چهره روحانیت در جامعه است، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند با تبلیغات دروغین مرجعیت فکری و عقیدتی را از روحانیت بگیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هر روز شاهد تبلیغات منفی و ساختگی علیه دین و روحانیت از سوی جبهه کفر و نفاق هستیم، تصریح کرد: دشمنان به دلیل شکست های متعددی که در طول چند دهه اخیر از روشنگری های علما و روحانیت متحمل شده اند، امروز به دنبال جبران آن شکست ها با تخریب چهره روحانیت هستند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دشمنان بدانند که ارتباط میان مردم و روحانیت یک ارتباط دوسویه و مستحکم است، خاطرنشان کرد: این تلاش های نفاق آلود دشمن موجب نمی شود که روحانیت دست از روشنگری و آگاهی دادن به جامعه بر دارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از روحانیت به عنوان امین جامعه یاد کرد و با بیان این که در طول تاریخ مردم همه امور خود را با علمای جامعه در میان می گذاشتند، بیان داشت: امروز نیز با وجود تبلیغات منفی و دروغین علیه روحانیت، هنوز هم شاهد پیوند عمیق مردم و علمای دین هستیم.

وی با بیان این که در چهار دهه اخیر بسیاری از توطئه ها و هجمه های دشمنان علیه دین و انقلاب با هوشیاری و اقدام به موضع روحانیت خنثی شد، خاطرنشان کرد: این شکست های متعدد دشمن موجب شده آنها امروز به فکر انتقام از این قشر جامعه بیفتند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که امروز یکی از مهم ترین وظایف پشتیبانی و حراست از انقلاب و آرمان های آن است، تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی با نادیده گرفتن دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی تلاش می کنند مردم را از آینده انقلاب و نظام اسلامی ناامید کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان در منابر و خطابه های خود امید به آینده ای روشن و بالنده را در مردم تقویت کنند، بیان داشت: تبیین دستاوردهای ارزشمند چهل ساله انقلاب و همچنین تأکید بر تداوم این دستاوردها باید محور سخنرانی های مبلغان دینی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت تقویت محتوای منابر مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: منبر و خطابه های بی محتوا موجب دلسردی مردم و فاصله کردن آنها از روحانیت می شود.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام انزجار و تنفر از نامه سازشکارانه عده ای از جریان های سیاسی سازشگر برای مذاکره با آمریکا گفت: آمریکا از آن جهت که امام راحل بارها فرمودند شیطان بزرگ است و خداوند متعال نیز در قرآن شیطان را دشمن آشکار معرفی کرده این جریان ماهیت پلید آمریکا را برای مردم ایران بیش از پیش روشن ساخته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که مطرح کردن مذاکره با آمریکا نشانه حماقت و خیانت است، بیان داشت: در هر دو صورت این افراد باید در پیشگاه مردم پاسخگو و عذرخواه باشند./۹۵۰/پ203/ب1

نظر شما