شناسهٔ خبر: 26304182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کوتاهی مدیران در ارائه برنامه های طرح بازآفرینی شهری پذیرفتنی نیست

استاندار البرز گفت: مدیران با برنامه ریزی درست، شرایط را به گونه ای رقم بزنند که امور مردم با سهولت و سرعت بالاتری پیش رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛محمدعلی نجفی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان که ظهر یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه جلسات ما با جدیت دنبال می شود و تعارف در آن معنا ندارد افزود: نشست هایی که در آن زمان صرف می شود با هدفمند و با خروجی قابل قبول باشد.

***جلب رضایت مردم در راس امور مسئولان قرار گیرد

وی با بیان اینکه ضرورت دارد تفاهم نامه ها با امضای مدیر و رییس دستگاه صورت گیرد ادامه داد: تمامی امور ما با کسب رضایت و حل مشکلات مردم، سرانجام مطلوبی می گیرد و هدف از برپایی چنین جلساتی اتخاذ بهترین تصمیم است.

***نماد طرح های البرز با اصالت استان همخوانی داشته باشد

نجفی با اشاره به طرح برز سبز(ساختمان سبز) گفت: نمادها و طرح هایی که برای استان مطرح می شود باید با اصالت البرز همخوانی داشته باشد.

***مدیران، از فرصت ها بهره برداری مطلوب کنند

وی مدیریت زمان و بهره برداری صحیح از فرصت ها را برای مسئولان بعنوان یک اصل مهم دانست و افزود: انتظار می رود که مدیران با برنامه ریزی درست، شرایط را به گونه ای رقم بزنند که امور مردم با سهولت و سرعت بالاتری پیش رود.

***کوتاهی مدیران در ارائه برنامه های طرح بازآفرینی شهری قابل قبول نیست

استاندار البرز با اشاره به طرح بازآفرینی شهری و لزوم تسریع در اجرای بخش استانی اضافه کرد: این طرح مورد تاکید ویژه رییس جمهوری و بسیار حائز اهمیت است از این رو کوتاهی مدیران مربوطه در ارائه برنامه های این بخش قابل قبول نیست.

وی گفت: مسئولان در دستگاه ها باید پاسخگو باشند که امور در زمان معین، روانسازی شده و نظارت بر طرح ها به صورت جدی صورت گیرد.

***مسئولان، کاری بجز گره گشایی از مشکلات مردم ندارند

نجفی افزود: در شرایط فعلی باید با اهتمام ویژه ای در درصدد تسهیل در گره گشایی در امور مردم باشیم چراکه وظیفه ای جز این کار نداریم و نباید با اقدامات غیرضروری سد راه پیشبرد اهداف شد.

وی با اشاره به مزایای اجرای طرح بازآفرینی شهر برای استان خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در این راستا طرح و برنامه دارد که ما باید با حمایت و پشیبانی از آن استقبال کنیم.

***شهرداری ها از فرصت مغتنم طرح بازآفرینی شهری استفاده کنند

استاندار البرز گفت: این طرح فرصت مغتنمی نیز برای شهرداری ایجاد کرده که باید بهره برداری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات این طرح در 4 بخش تعریف شده افزود: این اعتبارات در بخش های استانی، ملی، شهرداری ها و بخش خصوصی است که باید بر روی جذب اعتبارات ملی و جلب مشارکت های بخش خصوصی تمرکز ویژه ای وجود داشته باشد.

***با هر اقدامی که سد راه رشد و توسعه استان شود مقابله می کنیم

نجفی عنوان کرد: در پیشبرد اهداف استان در هیچ حوزه ای تعارف نداریم و با هر اقدامی که به تحقق برنامه های استان ضربه بزند، برخورد جدی صورت می گیرد.

وی گفت: تصمیمات و مصوبات جلسات تا تحقق نهایی و اجرا، پیگیری شود.

استاندار البرز ادامه داد: کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان با سرعت بیشتری طرح ها را مورد بررسی قرار داده و پاسخگو باشد.

وی گفت: وظیفه کارگروه زیربنایی و شهرسازی تصمیم‌گیری تخصصی در زمینه  بررسی پرونده‌های مختلف عمرانی و زیربنایی، بررسی تعیین کاربری و احداث بنا با هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف اجرایی است از این رو باید در این روند تسریع و تسهیل لازم را داشته باشد.

 

نظر شما