شناسهٔ خبر: 26304101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

احداث آب‌شیرین کن در نقاط مختلف استان با نیاز سنجی اجراء می‌شود

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به حل بحران کم‌آبی در استان گفت: شیرین سازی آب دریا یکی از راهکار‌های حل این بحران است که احداث آب‌شیرین کن در نقاط مختلف استان با نیاز سنجی اجراء می‌شود.

صاحب‌خبر -

احداث آب‌شیرین کن در نقاط مختلف استان با نیاز سنجی اجراء می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست با رئیس مرکز اقیانوس شناسی ایران با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان بوشهر و همسایگی با خلیج فارس اظهار داشت: یکی از سازمان‌هایی که باید حضوری قوی در استان بوشهر داشته باشد مرکز اقیانوس شناسی است لذا می‌طلبد این بخش را در استان جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه استانداری بوشهر بخشی از اعتبار لازم برای ساخت مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس را تامین می‌کند گفت: پس از انجام زیرسازی، مرکز اقیانوس شناسی نسبت به اجرا و تکمیل پروژه خود اقدام کند.

استاندار بوشهر از اختصاص ۲ میلیارد تومان برای اجرای زیرسازی پروژه مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس در بوشهر خبر داد و افزود: استانداری از برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه دریا حمایت می‌کند و با توجه به وجود مرکز اقیانوس شناسی در بوشهر انتظار است شاهد طرح‌های تحقیقاتی خوبی در استان باشیم.

گراوند تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های تجاری، بازرگانی، گمرکی و بندری، پروژه‌های علمی و پژوهشی در این حوزه هم باید در استان بوشهر توسعه یابد ضمن اینکه در این طرح‌های علمی باید مسائل زیست محیطی دریایی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های مطالعاتی در حوزه دریا آماده همکاری با مرکز اقیانوس شناسی هستیم، بیان کرد: یکی از طرح‌های حوزه دریا که در استان بوشهر نیاز است، آکواریوم دریایی است که استانداری آمادگی برای اجرای طرح مطالعاتی ایجاد آکواریوم دریایی را دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به بحران آب در استان و اجرای طرح‌های ایجاد آب شیرین کن در استان بوشهر خاطرنشان کرد: باید برای احداث آب‌شیرین کن در نقاط مختلف استان نیاز سنجی لازم صورت گیرد و در این راستا باید با همکاری مرکز اقیانوس شناسی طرح جامع نیازسنجی احداث آب شیرین کن در استان بوشهر تدوین شود.

در این نشست رئیس مرکز اقیانوس شناسی ایران با اشاره به اهمیت استان بوشهر در عرصه دریا گفت: ایجاد مرکز اقیانوس شناسی در بوشهر در اولویت ایجاد این مراکز در کشور است و آمادگی داریم با همکاری استانداری بوشهر این پروژه را اجرا کنیم.

بهروز ابطحی بیان کرد: پژوهشگاه و مرکز اقیانوس شناسی کشور به عنوان یک بازوی علمی در کنار مسئولان استان بوشهر است ضمن اینکه در کمتر استانی شاهد بودیم که مدیر ارشد استان، به این اندازه همکاری با مرکز اقیانوس شناسی داشته باشد لذا از همکاری و همراهی استاندار و مدیران استان بوشهر نهایت قدردانی را داریم.

انتهای پیام/م

پروژه‌های آب‌شیرین کن در استان بوشهر با نیازسنجی اجرا می‌شود

برچسب‌ها:

نظر شما