شناسهٔ خبر: 26304073 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

خط پایان نسل طلایی دوومیدانی چهارمحال و بختیاری

در دهه های اخیر بسیاری از کشورهای دارنده مدال المپیکی برای ارتقا در جدول کسب مدالها بر روی سه رشته قایقرانی، دوومیدانی و ژیمناستیک سرمایه گذاری های زیادی

صاحب‌خبر - در دهه های اخیر بسیاری از کشورهای دارنده مدال المپیکی برای ارتقا در جدول کسب مدالها بر روی سه رشته قایقرانی، دوومیدانی و ژیمناستیک سرمایه گذاری های زیادی کردند که رشته دوومیدانی گوی سبقت را از دو رشته دیگر در جهان ربود.
این سرمایه گذاری جهانی حتی به کشورهای حوزه همیشه خلیج فارس نیز رسید و تعدادی از کشورهای عربی اقدام به جذب قهرمانان المپیکی از کشورهای آفریقایی کردند که بیشتر این جذب ها در بخش دوهای سرعت بود.
در ایران نیز سرمایه گذاری بر روی دوومیدانی جواب داد و نخستین مدال های المپیکی در برخی از ماده که کسی انتظاری از آن نداشت مانند پرتاب دیسک کسب شد.
اما در بازی های المپیک آسیایی یا بازی های آسیایی نخستین مدال ایران در رشته پرتاب دیسک از سوی عباس صمیمی شلمزاری ورزشکار بلند قامت چهارمحال و بختیاری بدست آمد و راه برای کسب مدال در این رشته برای ایران باز شد.
در رشته های سرعتی نیز سجاد مرادی به عنوان سرگروه تیم ملی موفق به کسب مدال در رقابت های بین المللی آسیا شد و گام نخست در این رشته را برداشت.
نسل طلایی دوومیدانی چهارمحال و بختیاری با پرتاب نقره ای عباس صمیمی شلمزاری آغاز شد و پس از او روح الله عسگری، سجاد مرادی، امیر مرادی، محمد ارزنده، محمود و محمد صمیمی و روح الله امانی ستون فقرات تیم ملی را تشکیل دادند.
علاوه بر حضور در تیم ملی این ورزشکاران در باشگاه های برتر ایران نیز صاحب اسم و رسم شدند و باشگاه های دوومیدانی را بر سر زبان ها انداختند.
حالا پس از آن نسل طلایی دوومیدانی چهارمحال و بختیاری، خبرهایی های مبنی بر خداحافظی محمود (میلاد) صمیمی و محمد ارزنده از تیم ملی به گوش می رسد و از این نسل تنها محمد صمیمی و امیر مرادی در کورس رقابت با حریفان سرسخت باقی مانده اند.
محمد ارزنده پس از کسب مقام پنجم ماده پرش طول در مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور در مشهد، با ادای احترام به تمام قهرمانان این ماده و با کسب اجازه از بزرگان دو و میدانی ایران از ورزش قهرمانی خداحافظی کرد.
محمد ارزنده ورزشکار بروجنی دوو میدانی کشور و رکورددار پرش طول ایران با هشت متر و ۱۷ سانتیمتر است.
ارزنده مقام چهارم جوانان جهان و مقام سوم جوانان آسیا را در کارنامه دارد. او در قهرمانی داخل سالن آسیا در سال ۲۰۱۴ با پرش هفت متر و ۸۰ متر به مدال نقره رسید.
پیش از خداحافظی پرنده جوان چهارمحال و بختیاری از دنیای قهرمانی، سجاد مرادی نیز از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد تا در جرگه مربیان این رشته پر مدال مشغول شود.
سجاد مرادی یکی از قهرمانان به نام و شایسته رشته دوومیدانی که سابقه کسب مدال طلای بازی های آسیایی گوانگ جو را در کارنامه دارد.
شاید اگر فدراسیون دوومیدانی بیش از استانهای دیگر هوای چهارمحال و بختیاری را داشت این استان به قطب اساسی پرورش استعدادهای دوومیدانی ایران تبدیل می شد.
شاید اگر فدراسیون دوومیدانی برای ملی پوشان دوومیدانی چهارمحال و بختیاری سنگ تمام گذاشته بود و از نظر مالی آنها را به بهترین شکل حمایت می کرد، اکنون این قهرمانان در کورس باقی مانده بودند.
اما خداحافظی محمود صمیمی با وجود اینکه یکی از آینده های تیم ملی در پرتاب دیسک ایران است سوالهای فراوانی را در ذهن ورزش دوستان مطرح کرد.
اگر قرار است محمود صمیمی از دنیای قهرمانی کنار برود بدون شک با بازنشست شدن احسان حدادی و محمد صمیمی ، ایران در رشته پرتاب دیسک یکی از مهره های آینده را خود را کنار رفته خواهد دید.
در حالی این خداحافظی ها برای استان تلخ می شود که پیست بین المللی تارتان بروجن به عنوان یکی از زیرساخت های مورد نیاز ورزش سال پیش مورد بهره برداری قرار گرفت.
رئیس هیات دوومیدانی چهارمحال و بختیاری و مربی سابق تیم ملی ایران با بیان اینکه هنوز برای خداحافظی محمود صمیمی زود است گفت: نمی گذاریم قهرمان پرتاب دیسک ایران از دنیای قهرمانی خداحافظی کند.
به گزارش ایرنا، محمود صمیمی، ورزشکار المپیکی پرتاب دیسک کشور ایران و دارنده مدال نقره رقابت های یونیورسیداد جهانی 2009هفته گذشته اعلام کرد از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده است.
این قهرمان دوومیدانی ایران دلیل خداحافظی خود از تیم ملی و ورزش قهرمانی را بی مهری نسبت به خود عنوان کرده بود.
داریوش صمیمی رئیس هیات دوومیدانی چهارمحال و بختیاری گفت:محمود صمیمی یکی از بهترین پرتابگران ایران است و هنوز به عنوان یکی از مدال آوران ایران در این رشته محسوب می شود.
به گفته وی، محمود صمیمی پرتابگر 70 متری ایران است و در تمرینات زمین های خاکی شلمزار بارها بیش از 70متر را نیز به عنوان رکورد خود به ثبت رسانده است.
صمیمی یادآور شد: هیات دوومیدانی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری زمینه حضور محمود صمیمی در رقابت های ملی و بین المللی را فراهم خواهد کرد.
مربی سابق تیم ملی دوومیدانی ایران با بیان اینکه محمود صمیمی نیازمند حمایت جدی فدراسیون است افزود: این ورزشکار پرتاب دیسک ایران که سابقه حضور در المپیک را نیز دارد یکی از سرمایه های ورزش کشور است و کنار رفتن او از دنیای قهرمانی باعث خسارت به ورزش می شود.
وی ابراز امیدواری کرد، مسوولان استانی و فدراسیون زمینه لازم برای حضور محمود صمیمی در دنیای قهرمانی ورزش کشور را بزودی فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، محمود صمیمی پس از المپیک 2016 ریو همراه با محمد صمیمی زیرنظر «رابرت فازوکاش» مجارستانی تمرین کرد.
محمود صمیمی برادر عباس صمیمی دارنده مدال نقره پرتاب بازی های آسیایی و محمود صمیمی قهرمان مسابقات دانشجویان جهان است.
برادران صمیمی دوومیدانی را از زمین های خاکی شهر شلمزار چهارمحال و بختیاری آغاز کردند.
گزارش از محمود رئیسی
2097
انتهای پیام

نظر شما