شناسهٔ خبر: 26303704 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

جشنواره‌های کتابخوانی انگیزه مطالعه را افزایش می‌دهند

محبوبه معراجی‌پور نویسنده معتقد است برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی به جامعه انگیزه خواندن می‌دهد و همین امر موجب می‌شود تعداد کتاب‌خوان‌ها روز به روز بیشتر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محبوبه معراجی‌پور نویسنده در خصوص اقدامات نهاد کتابخانه ها در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: اقدامات نهاد کتابخانه‌ها در برگزاری جشنواره های کتابخوانی بسیار تاثیرگذار است. خیلیها را دیده‌ام که دنبال گرفتن کتاب هستند تا برای جشنواره بخوانند. برگزاری این جشنواره‌ها و جوایزی که داده می‌شود هر چند اندک به جامعه انگیزه خواندن می‌دهد و همین امر موجب می‌شود تعداد کتاب‌خوان‌ها روز به روز بیشتر شود.

وی ادامه داد: همین که مردم به سراغ این جشنواره خاص می‌روند، و مطالبی که ارائه می‌شود را می‌خوانند به این معنی است که جشنواره کتابخوانی رضوی کارش را خوب انجام داده و موفق است. خوراک مناسبی توسط نهاد کتابخانه‌ها به مردم داده می‌شود و کتابها و مطالبی که مردم را بیشتر با سیره رضوی آشنا می‌کند معرفی می‌شوند و در اختیار مردم قرار می‌گیرند تا مردم با خواندن کتابها و مطالب آگاهی و درک بیشتری نسبت به سیره رضوی پیدا کنند.

معراجی پور با اشاره به روح معنوی حاکم بر جشنواره رضوی عنوان کرد: با توجه به معنوی بودن مردم ایران و عشقشان به امام رضا علیه السلام، همین که مردم حس کنند دارند مطالبی می‌خوانند که به علم و آگاهی‌شان در خصوص سیره رضوی اضافه می‌کند، جذب می‌شوند و ثبت نام می‌کنند. روح معنوی که بر این کار حاکم است می‌تواند به جذب مخاطب برای مطالعه بیشتر کمک کند.

وی با تقدیر از توزیع رایگان کتاب‌های جشنواره تصریح کرد: بعلت گرانی کتاب و بالا رفتن هزینه‌های زندگی، توان خرید کتاب کمتر شده و معمولا کتاب در سبد کالای مردم نیست و اولویت چندم آنهاست. دادن کتاب رایگان توسط نهاد کتابخانه‌ها در قالب جشنواره در این شرایط سخت اقتصادی، کمک و فکر خوبی است.

این نویسنده در ارتباط با گروه‌های مختلف سنی و گروه خانوادگی جشنواره گفت: وجود سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسال در این جشنواره قابل توجه و ضروری است. مخصوصا اینکه کتاب خاص سن هر گروه از قبل تهیه شده و معرفی می‌شود. اما وجود گروه دیگری به نام خانواده خلاقیت بسیار خوبی بوده و این که تمام اعضای خانواده در کنار هم کتاب بخوانند، ایده‌ای عالی است که توسط نهاد کتابخانه‌ها در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: هر کتاب دریچه‌ای به سوی دانایی آگاهی و پیشرفت است. اما بدون کتاب و مطالعه و بدون آگاهی، متاسفانه باید شاهد زوال زندگی و پیشرفت باشیم. کتاب‌های نخوانده بسیاری چشم به راه ما هستند. بیایید بیشتر ازین منتظرشان نگذاریم و آگاهی را با مطالعه به خودمان هدیه بدهیم.

منبع:تسنیم

نظر شما