شناسهٔ خبر: 26303679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

معاون فرهنگی شهرداری اهواز خبر داد؛

اقامه نماز جماعت در ۷ پارک اهواز با همکاری مدرسه علمیه امام خمینی

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز گفت: در ایام عید نوروز در ۷ پارک بزرگ شهر اهواز و آن هم نقاط آسیب پذیر نماز جماعت در فضای باز و با همکاری مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، احمد سراج، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز، ظهر امروز در دیدار با آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در سالن جلسات معاونت فرهنگی اجتماعی، خاطرنشان کرد: اعضای این معاونت فرزندان انقلاب اسلامی هستند که وظایف محوله را براساس شرح وظایف به بهترین شکل ممکن انجام می دهند تا جایی که در راستای خدمات فرهنگی تا پاسی از شب به فعالیت می پردازند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز با بیان اینکه در 6 ماه گذشته فعالیت های قابل قبولی انجام شده است، اظهار داشت: سرآغاز فعالیت ها از دهه فجر بود که در آنجا برای بالغ بر 5 هزار نیروی خدماتی، پارکبان و فضای سبز دعوت نامه هایی به همراه خانواده اراسال شد و در مراسمی از این بزرگوران با همکاری پیمانکاران شهرداری تحلیل به عمل آمد.

این مقام مسؤول عنوان داشت: در ایام عید نوروز در 7 پارک بزرگ شهر اهواز و آن هم نقاط آسیب پذیر نماز جماعت در فضای باز و با همکاری حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، چنانچه در این مدت نیز غرفه کودک و مشاوره خانواده برپا شد که با استقبال بسیار خوب خانواده ها و مهمانان نوروزی مواجه شد.

سراج افزود: در ایام نوروز تور اهوازگردی و معراج شهدا را راه اندازی کردیم که با استقبال خانواده ها مواجه شد ضمن اینکه در یبلبوردهای شهر طی عید نوروز معرفی خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس، دروازه ورود تشیع و شهر علی بن مهزیار اهوازی مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به فضای غیرفرهنگی برخی پارک های سطح اهواز گفت: تلاش کردیم تا در برنامه های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی تفاوت ایجاد کنیم و برای این منظور در 12 نقطه شهر و با محوریت خانواده برنامه های ورزشی برگزار کردیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز با بیان اینکه برای نخستین بار در کوی علوی جشن پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار کردیم، گفت: این جشن با استقبال فوق العاده اهالی کوی علوی همراه بود به گونه ای که عصبانيت شبکه های سعودی را در پی داشت.

این مقام مسؤول ادامه داد: جشن اعیاد شعبانیه را با محوریت 40 مسجد در سطح شهر اهواز برگزار کردیم؛ در ماه مبارک رمضان بحث موکب کریم اهل بیت را از 15 رمضان تا آخر این ماه مبارک و در 18 نقطه شهر اهواز راه اندازي کردیم، البته در این باره آرم شهرداری درج نشد و مدیریت مواکب را به مردم سپرده و از خیران برای همکاری دعوت نمودیم؛ چنانکه رحلت امام، روز قدس و شهادت امیرمؤمنان در دستور کار مواکب قرار گرفت.

سراج در ادامه فعالیت های معاونت طی ماه مبارک رمضان گفت: 20 محفل انس با قرآن کریم را در مناطق مختلف اهواز اقامه کردیم که از این میان یک محفل ویژه بانوان را در حرم علی بن مهزیار اهوازی برگزار کردیم.

وی در رابطه با محافل انس با قرآن کریم تصریح کرد: در این باره سعی کردیم تا از قاریان هر منطقه و به عبارت دیگر از ظرفیت های بومی هر منطقه استفاده کنیم و در پایان از 3 نفر از فعالان عرصه قرآنی در هر منطقه تجلیل به عمل آمد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز برگزاری برنامه لیالی رمضان با محوریت شعر رمضان با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، گرگیعان، معایده الکبری، جام فوتسال رمضان، تبریک عید فطر به زبان عربی و فارسی، توجه به وحدت اقوام، را دیگر فعالیت معاونت برشمرد و گفت: در جام فوتسال رمضان دو تیم از مناطق محروم کوی علوی و حصیرآباد به فینال راه یافتند که در نوع خود قابل توجه بوده و استقبال بسیار ساکنان آن مناطق را به همراه داشت.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در شب عید فطر در سه منطقه کوی علوی، منبع آب و  آخرآسفالت نورافشانی شد، اظهار داشت: مسابقات فوتبال تیم ملی ایران در جام جهانی از طریق تلویزیون های نصب شده در پارک ها به نمایش عموم مردم درآمد که رضایتمندی بسیاری را به همراه داشت.

سراج با بیان اینکه چنین فعالیت هایی با بودجه کم انجام می شود، یادآور شد: این معاونت در دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت حضور و طرح تعویض قرآن نو به جای قرآن کهنه و برپایی غرفه شهروندی را در دستور کار قرار داد.

وی به جمع آوری کودکان کار، متکدیان و معتادان متجاهر از سطح شهر اشاره کرد و گفت: ساماندهی موقت این قشر با شهرداری است  که نهایتا طبق قانون، شهرداری موظف به نگهداری آنها تا 15 روز است و پس از آن باید سایر نهادها و دستگاه ها وارد شوند اما به دلیل عدم همکاری شاهد پدیده تکدی گری و معتادین متجاهر در سطح شهر هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز به جلسات برگزار شده برای دهه کرامت اشاره کرد و گفت: در این باره 14 جشن دهه کرامت با حضور خادمان آستان قدس رضوی در مناطق مختلف شهر برگزار می شود.

وی در پایان از حضور آیت الله حیدری در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تشکر کرد.

سراج با اشاره به اینکه به مناطق محروم توجه ویژه ای شده است، گفت: در این مدت شاهد برگزاری برنامه  ملاشیه، عین دو، علی آباد، زرگان، کوی انقلاب، حصیرآباد وآل صافی بودیم./۹۴۵۶/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما