شناسهٔ خبر: 26303359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

40 خانه عالم روستایی در خراسان جنوبی نیاز است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ایجاد 40 خانه عالم در روستاهای استان مورد نیاز است، گفت: اکنون 220 خانه عالم در این استان فعال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد رضایی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: روستای بالای 100 خانوار در اولویت ساخت خانه های عالم قرار دارند که با توجه به شرایط موجود ایجاد خانه های عالم روستایی در دستور کار قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: در سطح استان، 2 هزار و 180 مسجد وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 589 مسجد روستایی است و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در این حوزه فعالیت هایی را انجام می دهد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته، 961 گفتمان دینی در استان برگزار و تعداد 66 هزار و 120 نفر شرکت کردند.
رضایی گفت: 83 هسته فرهنگی جوان و 154 بوستان معرفت در سطح استان در بخش اوقات فراغت فعالیت دارند، سال گذشته 154 نفر خواهر با تحصیلات حوزوی به عنوان مشاور به مدارس و مهد کودک ها اعزام شدند.
وی اظهار داشت: مراسم تجلیل از 70 مشاور مذهبی، 70 مدیر مهدکودک، اعزام 400 نفر از مبلغان خواهر در مناسبت های مختلف و اعزام 20 استاد در هفته عفاف و حجاب به اداره ها از دیگر اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی در سال 1396 است.
وی یادآور شد: سال گذشته دوره تربیت مربی مشاوره برای 150 نفر برگزار شد، در حوزه فرق و ادیان، 27 برنامه از جمله کنگره شعر اهل بیت (ع)، کارگاه آموزشی نقد فرق و جریان های تکفیری، کارگاه سواد رسانه ای، نشست مشترک عالمان تسنن و تشیع و برنامه های خاص هفته وحدت برگزار شد.
رضایی اضافه کرد: در حوزه آموزش و پژوهش سال 1396، یک هزار و 747 نفر در قالب 158 ساعت در موضوع پیشگیری از اعتیاد، مدیریت در هیات مذهبی و کانون های مداحان، غدیرشناسی و شیوه های تبلیغ آموزش دیدند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری 961 گفتمان دینی سال قبل در استان خبر داد و افزود: در مناسبت های مختلف از ظرفیت پنج هزار و 635 مبلغ استفاده شد.
رضایی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از رویش های انقلاب اسلامی است و حضرت امام خمینی (ره) فرمان تاسیس این سازمان را صادر کردند.
وی یادآور شد: سیاست گذاری، برنامه ریزی و هدایت، سازمان دهی و پشتیبانی بر تبلیغات دینی و مردمی از وظایف این نهاد انقلابی است.
وی اضافه کرد: همچنین شناسایی نیروهای مومن و متعهد و شکل دهی هیات های مذهبی، انجمن های اسلامی، رصد برنامه های بدخواهان نظام و روشنگری و تلاش برای خنثی سازی، طراحی روش های نوین تبلیغ، تدوین و انتشار نشریات و کتب مناسب، نظارت بر چاپ و ترجمه متون دینی و قرآن کریم از دیگر وظایف این سازمان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر 101 روحانی مستقر در استان ساماندهی شدند و 115 روحانی طرح هجرت و 200 نفر روحانی بومی در خراسان جنوبی فعالیت دارند.
رضایی ادامه داد: در سال گذشته 22 روحانی و در سال جاری تاکنون 6 روحانی برای استقرار در روستاها جذب شدند، به دنبال انقلاب قرآنی در سطح استان هستیم و اکنون 74 موسسه قرآنی، 170 خانه قرآن روستایی و 42 خانه قرآن شهری در خراسان جنوبی فعال هستند.
وی یادآور شد: سال گذشته 850 کلاس آموزش قرآن کریم برگزار شد، تعداد 14 هزار قرآن آموز در سطح استان داریم.
رضایی گفت: 134 کانون فرهنگی و تبلیغی و 80 انجمن اسلامی در سطح استان فعالیت داشته و هزار 300 هیات مذهبی در خراسان جنوبی وجود دارد.
7559* 6054

نظر شما