شناسهٔ خبر: 26301386 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بودجه جاری شهرداری تبریز ‌افزایش یافت

R7887/P1377/S6,47/CT11

اعضای شورای شهر تبریز با تاکید بر روند نزولی بودجه شهرداری ابراز کرد: بودجه شهرداری نسبت به سال ۱۳۹۶ کاهش داشته است در حالی که بودجه جاری آن افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، شکور اکبرنژاد رئیس شورا شهر تبریز در شصت و چهارمین نشست شورای اسلامی شهر  تبریز با اشاره به تهدیدهای موجود در حوزه کشاورزی اظهار داشت: کمتر شدن کشاورزی در زندگی شهرنشینی و حاشیه‌نشینی باعث می‌شود ظرفیت‌هایی از جمله گردشگری، خشکی دریاچه‌ها و ریزگردها به چالش‌های جدی در سطح کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به بی‌توجهی‌های انجام گرفته از سوی مسئولین و شهروندان گفت: بسیاری از بیماری‌هایی که  با آن روبرو هستیم نتیجه آلودگی‌های ناشی از بی توجهی مسئولان و شهروندان است و سمپاشی 4 برابر بیشتر از حد مجاز درختان، استفاده از ظروف نایلونی و یکبار مصرف از جمله این بی‌توجهی‌هاست.

در ادامه این جلسه، لایحه شهرداری در خصوص متمم بودجه 96 شهرداری شامل مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه بررسی شد.

محمدباقر بهشتی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به کاهش درآمد شهرداری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: درآمد شهرداری سال 97، دو هزار میلیارد تومان بود که هزار میلیارد آن برای هزینه‌های جاری و  950 میلیارد تومان آن به عمرانی اختصاص یافته بود در حالی‌که بودجه شهرداری در سال گذشته حدود 2 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است.

فریدون بابایی‌ اقدم رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان این که در سال 1392 تعداد 4هزار پروانه ساخت صادر شده است که به خاطر فشارهای اقتصادی و رکود حاکم در ساخت و ساز به  1700 پروانه کاهش یافته است.

غلامحسین مسعودی ریحان با اشاره به رکود حاکم‌ بر جامعه خاطرنشان کرد: رکود اتفاق افتاده در شهرداری از اثرات رکود اقتصادی در متن جامعه است.

محمد فرج‌قلیزاده، رئیس کمیسیون فرهنگی هم با تاکید بر روند نزولی بودجه شهرداری ابراز کرد: بودجه شهرداری نسبت به سال 1396 کاهش داشته است، در حالی که بودجه جاری آن افزایش داشته است.

انتهای پیام/ش

نظر شما