شناسهٔ خبر: 26300954 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

دانسنتنی های سفر به قبرس

کشور قبرس در شرق دریای مدیترانه و کشوری جزیره ای می باشد. این کشور سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه و در معبر آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است.

صاحب‌خبر -

قبرس را میتوان  دو بخش قبرس ترک نشین و قبرس یونانی نشین در نظر گرفت. بنابر این زبان رسمی مردم این کشور یونانی و ترکی می باشد. براس کسب اطلاع در مورد تور قبرس و سایر تورها مانند تور ارمنستان می توانید به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

آب و هوا

آب و هوای قبرس مدیترانه ای می باشد. تابستانهای آن که از ماه می تا اکتبر به طول می انجامد هوا خشک و زمستان هایش از ماه دسامبر تا فوریه معتدل می باشد.. دمای هوا در طول گرم ترین ماه های سال جولای و آگوست در دشت های مرکزی به حدود 30 درجه سانتی گراد می رسد. خنک ترین ماه سال ژانویه می باشد.

قدمت جزیره ی قبرس به حدود ۱۰هزار سال می رسد، به دلیل موقعیت قرار گیری، داشتن آثار تاریخی ، آب و هوای خوب و جاذبه های دینی و تفریحی، همه ساله گردشگران بسیاری را به خودش جذب می کند. در اینجا به چند مورد از جاذبه های قبرس را معرفی می کنیم.

شهر نیکوزیا

این شهر پایتخت و بزرگترین شهر قبرس می باشد. نیکوزیا به دو بخش جدید و قدیم تقسیم شده است. در بخش قدیم آن می توان ساختمان ها کلیساها و مساجد قدیمی را مشاهده نمود که نشان از قدمت بیش از 4500 ساله شهر دارد. بیشتر بخوانید: تور تایلند

دانسنتنی های سفر به قبرس

شهرفاماگوستا

این شهر در شرق قبرس واقع شده و بندرگاهی شلوغ و پر رونق می باشد. دیوار های قدیمی شهر تا کنون باقیمانده اند. درست پشت بندر شهرکی معروف به شهرک ارواح قرار گرفته که گردشگران بسیاری از آن بازدید می کنند. بیشتر مردم این شهر با زبان انگلیسی آشنا هستند و در صورت نیاز می توان از آنها کمک گرفت.

 دانسنتنی های سفر به قبرس

دانسنتنی های سفر به قبرس

کوریون باستان

به دلیل اینکه قبرس کشوری باستانی می باشد بنابراین از لحاظ آثار دیدنی باستانی بسیار غنی می باشد. معروف ترین بخش آن تئاتر و مجلس اوستولیوس می باشد.کوریون صخره های ساحلی مانتیکی دارد و با نمایی خیره کننده از شهر و دریای مدیترانه به مکانی جادویی تبدیل شده است. سری هم به کلیسای زیبای بیزانس با ستونها و کفپوش موزاییک بزنید.

 دانسنتنی های سفر به قبرس

لارناکا

شهر لارناکا یک تفریحگاه ساحلی عالی در جنوب شرقی جزیره قبرس و به عنوان اقامتگاه اصلی گردشگران قبرس شناخته شده است. مرکز این شهر پرجنب و جوش و و زنده می باشد. در غرب لارنا دریاچه نمک قرار دارد که در فصل بهار مهمان فلامینگو های صورتی می باشد و شما می توانید در آن منظره ی بی نظیری را مشاهده نمایید.

دانسنتنی های سفر به قبرس

موزه‌ی لونتیس

ساختمان این موزه ساختمانی قدیمی و زیباست که به تازگی بازسازی شده است. در این موزه مجموعه ای بی نظیر از صنایع دستی گردآوری شده است. اگر شما یکی از علاقمندان به تاریخ کهن می باشید بازدید از این موزه را از دست ندهید. یکی از بهترین قسمت های موزه نمایشگاه آداب و رسوم سنتی می باشد.

 مرکز خرید

در هر سفری بعد از گشت و گذار و استراحت بهتر است کمی هم اوقات خود را در مراکز خرید بگذرانید و به قول معروف خرید درمانی کنید. مغازه های خیابانی، پاساژهای لوکس و مدرن مکان هایی هستند که می توانید خرید های خود را انجام دهید. در مراکز شهر های اصلی بهترین برندهای اروپایی پیدا میشوند. شهر نیکوزیا شهری است که بهترین مراکز خرید را دارد. برای کسب اطلاع از سایر تورها مانند تور کیش و همچنین تور مشهد می توانید به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

 غذا

غذاهای قبرس از فرهنگ ترکی و یونانی تاثیر گرفته اند. کباب، سواکی، کلفتیکو، موساکا، اکمک کادایف از محبوب ترین غذا ها و دسر های قبرس می باشند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما