شناسهٔ خبر: 26300940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار قزوین:

طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان خانواده محور باشد

عبدالمحمد زاهدی گفت: طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان با محوریت آموزش و اطلاع رسانی به خانواده ها در دستور کار قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور عباس علایی مقدم مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان قزوین، مهران قاسمی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان و دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان قزوین و حسین تیموری مدیر صندوق کارآفرینی امید قزوین و دستگاه های متولی ستاد ساماندهی امور جوانان برگزارشد، اظهار کرد: برنامه ریزی طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان باید با موضوع خانواده محور باشد، به این صورت که به  خانواده ها در زمینه پرکردن اوقات فراغت فرزندانشان آموزش و اطلاع رسانی لازم داده شود، زیرا والدین با علائق و استعدادهای فرزندانشان بیشتر آشنا هستند.

IMG_1751

استاندار قزوین با اشاره به جشنواره تجلیل از جوانان برتر که هر ساله برگزار می شود، اضافه کرد: در این جشنواره جوانان صرفا از طریق دستگاه های اجرایی برای تجلیل معرفی می شوند، اما بهتر است این رویه تغییر پیدا کند و جوانانی هم که گمنام هستند شناسایی و هنر، صنعت و حرفه آنان تقدیر و تشکر شود.

زاهدی تصریح کرد: باید در مرحله اول غنی سازی اوقات فراغت جوانان تمایلات و روحیات آنان را شناخت، براساس سلایق این قشر برنامه ریزی کرد و با حمایت و توجه ویژه به نسل جوان از آسیب هایی که ممکن است گریباگیرشان شود، حفظ کنیم.

وی خواستار شد: تمامی دستگاه های اجرایی و مسئولان جلسات و نشست های مشترک با جوانان استان تشکیل دهند تا از نزدیک با آنها گفتگو کنیم و بتوانیم مطالبات و خواسته های این قشر که آینده جامعه را در دست دارند، فراهم کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: احیاء نمایش هایی همچون نقالی و بازی های سنتی و همچنین اجرای تئاترهای محلی در بوستان های سطح شهر از جمله برنامه هایی است که اوقات فراغت مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را فراهم می کند.

"علایی مقدم" مدیر کل اداره ورزش و جوانان قزوین با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده توسط این اداره کل گفت: ششمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و گرامیداشت روز جوان با حضور استاندار، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و فرمانداران قزوین در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد و از 129 جوان برتر تقدیر به عمل آمد.

علایی مقدم اظهار کرد: در این ایام  203برنامه با کمک دستگاه های مختلف در قالب کارگاه، جشنواره، اتاق فکر، گفتگو با مسئولان و جوانان، کرسی های ازاد اندیشی و جلساتی با مفاخر استان اجرا شد.

وی در همین خصوص افزود: همچنین علاوه بر مسابقات ورزشی و برنامه های مختلف، 41 کارگاه در حوزه محیط زیست، سبک زندگی، حقوق شهروندی، ازدواج و کارآفرینی برگزار شد.

 این مقام مسئول عنوان کرد: به جز مراسم تجلیل از جوانان برتر استان 2برنامه شاخص دیگر توسط سازمان های مردم نهاد از جمله گلریزان برای بیماران سرطانی و اهداء تجهیزات پزشکی به معلولان انجام شد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان قزوین ادامه داد: یک سازمان مردم نهاد باخرید و اهدای 16عدد ویلچر به معلولان نیازمند طرحی نوع و بدیع را در سطح کشور رقم زد، این سازمان با جمع آوری درب بطری های پلاستیکی و فروش آنها توانسته برای افراد معلول ویلچر، سمعک و اقلام پزشکی مورد نیاز این قشر را تهیه کند، که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

علایی مقدم خاطر نشان کرد: مسئولان استانی به جوانان اعتماد کنند زیرا می توانند با طرح ایده های خلاق و بدیع؛ گره ای ازمشکلات در سطح استان و کشور بگشایند.

"مهران قاسمی" معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: اداره ورزش و جوانان استان به عنوان دستگاه ناظر با همراهی دستگاه های متولی ستاد ساماندهی امور جوانان، 25درصد مردم استان در حدود 300 هزار نفر از کودک تا افراد کهنسال را تحت پوشش برنامه های اوقات فراغت قرار داده است.

قاسمی با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در زمینه طرح غنی سازی اوقات فراغت در استان، افزود: کمبود منابع، عدم بهره وری صحیح از امکانات فعلی و توزیع نامناسب آنها و همچنین نادیده گرفتن علایق جوانان در برنامه ریزی ها از جمله موانع برای ایجاد نشاط اجتماعی در سطح استان می باشد.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان قزوین ادامه داد: باید در طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان در حوزه گردشگری با رویکرد طبیعت محور پیش برویم و تورهای یکروزه به صورت بازدید جوانان و نوجوانان از مراکز علمی، دستاوردهای صنعتی، کشاورزی و موضوعات دیگر که برای آنها جذاب باشد با در نظر گرفتن هزینه مناسب با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار کنیم.

این مقام مسئول خواستار شد: تالار گفتگوی دائمی با حضور مسئولان، نمایندگان، اعضای شورای شهر و دستگاه های اجرایی با جوانان و مردم استان با رویکردهای کلان احداث شود تا بحث های علمی از جمله حل مسائل مربوط به حوزه اشتغال جوانان در آن مطرح شود.

"تیموری" مدیر صندوق کارآفرینی امید قزوین گفت: وزارت ورزش و جوانان با صندوق کارآفرینی امید کشور برای حمایت از کارآفرینان خلاق و نوآور کشور در ابتدای سال جاری تفاهم نامه ای منعقد کرده که برای استان قزوین مبلغ 2میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار جهت پرداخت تسهیلات درنظر گرفته شده است که افراد بعد از بررسی توسط کمیته مشترک سازمان ورزش و جوانان و صندوق کارافرینی امید معرفی می شوند.

تیموری در این خصوص افزود: سقف این تسهیلات 80 درصد مبلغ سرمایه گذاری می باشد که  مبلغ پرداختی آن 100 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد و اقساط 60 ماهه با لحاظ دوره تنفس است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید قزوین عنوان کرد: کلیه کسانی که در روستاها اشتغالزایی می کنند از طریق ثبت نام در سامانه کارا به بانک ها و صندوق کارآفرینی معرفی و از تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 6درصد بهره مند می شوند.

IMG_1746

نظر شما