شناسهٔ خبر: 26300045 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

کارآمدی باعث شده دشمنان مسئولین قوه قضائیه را تخریب کنند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: کارآمدی قوه قضائیه باعث شده است دشمنان نظام اسلامی با استفاده از تمام ابزارها قوه قضائیه، و مسئولین قوه را تخریب کنند تا به اهداف شوم خود برسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شما نیوز ،به گزارش خبرگزاری ایسنا، یدالله موحد ظهر امروز در نشست تعاملی شورای قضائی استان کرمان با فرماندهی انتظامی استان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد وخاطره شهید بهشتی و 72 تن از یارانشان بیان کرد: شهید بهشتی چهره برجسته انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. او انسانی متفکر، مدیر، مدبر جامع الشرایط که خدمات ماندگار ایشان برای ملت ایران برجسته و ماندگار است.

وی ادامه داد: شهادت این شهید بزرگوار نقطه عطفی در انقلاب اسلامی است و با شهادت ایشان و یارانشان تحولات جدی در کشور رخ داد و بسیاری از موانعی که دشمنان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کرده بودند رفع شد و انقلاب اسلامی به حرکت خود ادامه داد.

رییس شورای قضائی استان کرمان اظهار داشت: شهید بهشتی در حوزه های مختلفی از جمله در شورای انقلاب، مجلس خبرگان قانون اساسی، اصلی مترقی ولایت مطلقه فقیه و اصول مرتبط با دستگاه قضائی نقش ارزشمندی داشتند و برای قوه قضائیه جایگاهی محکم و مستقل در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان ساخت: قبل از انقلاب به دلیل اینکه دستگاه قضائی زیر نظر نخست وزیر بود استقلال لازم را نداشت و دیدگاه های دولت در اقدامات و تصمیات قضائی موثر بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه بعد از انقلاب بر اساس قانون اساسی قوه قضائیه یک قوه مستقل و یکی از ارکان حاکمیت در نظر گرفته شده است و یکی اهداف بلند نظام اسلامی که اجرای عدالت در جامعه است را دنبال می کند، گفت: از وظایف اولیه و اساسی هر حاکمیتی ایجاد عدالت و امنیت در جامعه می باشد و برای استمرار، دوام و قوام هر جامعه ای به عدالت لازم است . و از این حیث قوه قضائیه یک دستگاه حیاتی در جامعه می باشد.

موحد با تاکید بر اینکه قوه قضائیه بعد از انقلاب اسلامی در مسیر مناسب و مطلوب حرکت کرده است و با اقتدار و توانمندی مناسب در مسیر اهداف خود حرکت خواهد کرد افزود: کارآمدی قوه قضائیه باعث شده است دشمنان نظام اسلامی با استفاده از تمام ابزارها قوه قضائیه، و مسئولین قوه را تخریب کنند تا به اهداف شوم خود برسند.

وی ادامه داد: نه اینکه بگویم کم و کاستی و اشکال در قوه قوه قضائیه وجود ندارد، مشکلات هست ولی  باید در جهت رفع آنها تلاش و کوشش کنیم.

موحد گفت:حجم بالای از پرونده ها و مراجعات که علت آنها بیشتر مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به دستگاه قضائی وارد می شود و قوه قضائیه باید با امکانات اندک به این درخواست ها و نیاز ها پاسخ دهد.

نماینده عالی قوه قضائیه بیان کرد: ضرورت دارد دستگاه های که در این موضوعات و مسائل با دادگستری وظایف مشترکی دارند در جهت کاهش این آسیب ها مشارکت بیشتری داشته باشند.

نظر شما