شناسهٔ خبر: 26299772 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گل ایران را چه کسی مردود کرد؟

منبع: وب سایت برنامه نود

بر خلاف تصور عمومی و حرف‌های کارلوس کی‌روش، کمک داورویدئویی نقشی در مردود اعلام شدن گل مساوی ایران نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، تلخ‌ترین فریم بازی ایران و اسپانیا، گل سعید عزت اللهی بود که مردود اعلام شد و فرصت گل مساوی را از ایران گرفت. مشورت طولانی داور با کمک داور ویدئویی و بعد هم نشان دادن شکل تلویزیون به همین معنی، این تصور را به وجود آورد که داور گل را پذیرفته و کمک داور ویدئویی آن را مردود کرده است. موضوعی که به کاریکاتورها و طراحی‌های بعد از این بازی در رسانه‌های بین المللی هم کشید اما بررسی صحنه، نشان می‌دهد گل توسط کمک داور مردود شده اگر VAR نبود هم ایران، به این گل نمی‌رسید.

در صحنه اصلی، بعد از ورود توپ به دروازه داور به جای نشان دادن وسط زمین، دستش را به نشانه ضربه آزاد بالا می‌گیرد و گل را نپذیرفته است. اما به دلیل اینکه ثانیه‌هایی بعد از ورود توپ به دروازه این کار را انجام می‌دهد، بازیکنان ایران برای شادی گل رفته‌اند و کسی متوجه موضوع نمی‌شود. بین بازیکنان ایران، فقط ابراهیمی می‌بیند داور گل را نپذیرفته و به جای شرکت در شادی گل برای اعتراض به سمت او می‌رود.

در صحنه آهسته، مشخص است کمک داور هم در همان صحنه بعد از ورود توپ به دروازه، پرچمش را به نشانه آفساید بالا برده و گل را نپذیرفته است.

با این حال، آندرس کنیا که علاقه زیادی به استفاده از تکنولوژی دارد با کمک داور ویدئویی مشورت می‌کند تا مطمئن شود ضربه سر اول را سردار آزمون زده و بعد از مطمئن شدن، اعلام ضربه آزاد به سود اسپانیا می‌کند.

نوید مظفری، کارشناس داوری با تایید ماجرا به سایت نود توضیح می‌دهد کمک داور ویدئویی، نقشی در پذیرفته نشدن گل ایران نداشته است: «گل را بلافاصله کمک داور مردود کرد و آفساید گرفت. گل ایران پذیرفته نشده بود که کمک داور ویدئویی بخواهد آن را مردود کند. اگر مشورتی هم انجام شده، بعد از مردود کردن گل بوده چون صحنه مهمی است. با این حال این صحنه، مصداق تغییر نظر داور با کمک داور ویدئویی نیست.»

نظر شما