شناسهٔ خبر: 26299315 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سردار شیخی در نشست خبری هشتمین جشنواره ادبی یوسف:

دنیا نداشته هایش را به رخ می کشد اما ما هنر عرضه داشته هایمان را نداریم

خبرگزاری شبستان: معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه دنیا نداشته هایش را به رخ می کشد و بزرگ می کند، گفت: ما هنر عرضه داشته هایمان را هم نداشته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری هشتمین جشنواره ادبی یوسف امروز با حضور سردار محسن شیخی، معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیرکل سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران برگزار شد.

 

بنابراین گزارش سردار شیخی در سخنانی در این نشست گفت: باید طبق آنچه که در قرآن آمده است داشته‌های خود را نقل کنیم . وظیفه ماست که نعمات الهی را قدر دانسته و به انتقال صادقانه داشته‌های خود بپردازیم. ما نیز در این راستا هفت دوره جایزه ادبی برگزار کردیم. جایزه ادبی یوسف که مختص داستان های کوتاه دفاع مقدسی است.

 

وی همچنین درباره حجم داستان های ارسالی به جشنواره گفت: بنا براین نیست که این افراد قلم‌فرسایی کنند؛ هر داستان باید چهار هزار کلمه یا ۱۵ صفحه باشد.

 

سردار شیخی درباره هدف از برگزاری این جشنواره ادبی گفت:هدف اصلی شناسائی استعدادهای برتر در این حوزه  و بهره گیری از آنان است، معتقدیم باید میدان را برای جوانان باز گذاشت.

 

وی توضیح داد: آثار در سه بخش دفاع مقدس(در عرصه ها و زاویه های دید مختلف)، مقاومت و مدافعان حرم و شهدای حرم و بخش بیداری اسلامی باید به دبیرخانه جشنواره ارسال شوند.

 

مدیرکل سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران خبرداد: جایزه‌ای برای آثار برتر در بخش خرمشهر و فتح و پیروزی این شهر در نظر گرفته شده است.

 

وی بیان کرد: مهلت ارسال  آثار در استان تهران به دلیل گستردگی  تا شهریورماه است اما در استان های مختلف این زمان تا تیر و مرداد است.

 

سردار شیخی با بیان اینکه این دوره از جشنواره‌ نخستین دوره‌ای است که جشنواره در قالب استانی و ملی برگزار می‌شود، گفت:سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس متولی برگزاری این جشنواره است.

 

وی تاکید کرد: نباید دفاع مقدس را در قابی خاص دید. این کار اهانت به این دوران مقدس است و باید اتفاقات را به نحوی درخور تصویر کرد.

 

سردار شیخی درباره جوایز برگزیدگان این جشنواره گفت: اجازه بدهید فعلا چیزی نگویم، ملبغ هر چقدر هم باشد قدردان زحمات این عزیزان نیست.

 

معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دیده شدن جوان ها و شناسائی آنها بسیار مفید خواهد بود، گفت: از بین آثار برتر می توانیم استعدادها را شناسائی کنیم.

 

وی در آخر با بیان اینکه دنیا نداشته هایش را به رخ می کشد و بزرگ می کند، گفت: ما هنر عرضه داشته هایمان را هم نداشته ایم. کارهای زیادی صورت گرفته است اما کافی و وافی نیست، به قول مقام معظم رهبری دفاع مقدس جای کار بیشتری دارد.

 

نظر شما