شناسهٔ خبر: 26298423 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

«ابومهدی المهندس» نتایج تحقیق درباره حمله آمریکا به مقر الحشد الشعبی را فاش کرد

«ابومهدی المهندس» نتایج تحقیق درباره حمله آمریکا به مقر الحشد الشعبی را فاش کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابومهدی المهندس» نائب رئیس هیأت «الحشد الشعبی» عراق، یکشنبه (امروز 24 ژوئن)، اعلام کرد که بیانیه فرماندهی عملیات مشترک درباره بمباران مقر الحشد الشعبی نزدیکی مرزها، شتابزده و با اشتباه بود. در این بیانیه یک مسئله ذکر نشد و آن این بود که یگان‌های الحشد هدف موشک‌باران قرار گرفتند و بقایای این موشک‌ها همچنان موجود است.

به نوشته «شفق نیوز»، وی طی یک کنفرانس خبری درباره نتایج تحقیقات اولیه درباره موشک‌باران یگان‌های الحشد از سوی آمریکا، اظهار داشت: بیانیه فرماندهی عملیات مشترک که طی آن اعلام شد نیروهایی که در مرزهای سوریه و عراق هدف قرار گرفته‌اند، خارج از اراضی عراقی بوده‌اند و هیچ ارتباطی با الحشد الشعبی نداشتند، شتابزده و با اشتباه بود. در این بیانیه مسئله‌ای به من نسبت داده شده بود مبنی بر عدم اطلاعم از بیانیه الحشد الشعبی، نیز صحت نداشت.

المهندس تاکید کرد: نیروهایی که هدف موشک قرار گرفته بودند، از نیروهای الحشد الشعبی بودند که در خط دفاعی ایجاد شده از زمان عملیات «القائم» حاضر بودند. فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز در آخرین نشست در ماه مبارک رمضان بر ضرورت ابقای این خط دفاعی مهم تاکید کرده بود.

وی توضیح داد که الحشد، یک کمیته حقیقت‌یاب درباره این حمله آمریکا تشکیل داده است. سرتیپ ستاد «قاسم المحمدی» فرماندهی عملیات الجزیرة نیز اعلام کرده که به آمریکایی‌ها ابلاغ کرده، این نقطه متعلق به نیروهای الحشد است و سند صوتی و تصویری این مسئله نیز موجود است. هدف قرار گرفته شدن این مقر از سوی آمریکا کاملا روشن است و این حمله موشکی بوده و بقایای موشک نیز همچنان موجود است.

نائب رئیس هیأت الحشد الشعبی در ادامه از موضع‌گیری ضعیف فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره این پرونده، انتقاد کرد و خواستار تصحیح آن شد.

وی در ادامه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از اراضی عراقی سوء‌استفاده می‌کنند و به منظور حمایت از نیروهایی مشخص برای سیطره یافتن بر شرق سوریهف گذرگاه‌هایی را در مرزهای عراق و سوریه ایجاد می‌کنند. این نیروها، امروز در منطقه «ام جریس» در شهرستان «سنجار» و نزدیک منطقه‌ای که یگان‌های الحشد هدف موشک‌باران آمریکایی‌ها قرار گرفته‌اند، حضور دارند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما