شناسهٔ خبر: 26298308 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

معاون وزیر جهادکشاورزی:

شرکت بازرگانی و توسعه تجارت برای تامین نهاده‌ها تشکیل می‌شود

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی گفت: تشکیل شرکت بازرگانی و توسعه تجارت با مشارکت صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی تخصصی زیربخش دام و طیور برای تامین نهاده های مورد نیاز تولیدکنندگان در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، «مرتضی رضایی» روز یکشنبه در جلسه بررسی عملکرد و راهکارهای اجرایی استقرار زنجیره های تولید و روشهای تخصیص منابع سرمایهای صندوقهای حمایت از توسعه بخش کشاورزی افزود: تامین نهاده های دام و طیور در اولویت دولت است تا تولیدکنندگان مشکلی در این خصوص نداشته باشند.

تخصیص منابع سرمایهای به صندوق های دام و طیور ضروری است
«سید عبدالکریم رضوی اردکانی» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: تخصیص بهینه منابع سرمایه ای صندوق های تخصصی زیربخش دام و طیور در چارچوب سیاست ها و برنامه های معاونت امور بهبود تولیدات دامی با رویکرد زنجیره های تولید یک ضرورت است.
وی افزود: اکنون سهم صندوق های زیربخش دام و طیور حدود 35 درصد است که باید افزایش یابد.
محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی کابینه دوازدهم همواره بر ضرورت تشکیل زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی تاکید داشته و گفته است: برای کاهش قیمت تمام شده تولید، حذف واسطه ها، بهره مندی تولیدکنندگان از ارزش افزوده فعالیت های خود و رونق صادرات باید زنجیره تولید از مرحله تامین نهاده تا بازار توسط تعاونی ها و تشکل های تولیدی انجام شود.
در دولت تدبیر و امید برای پایداری تولید صنعت مرغداری، ارز با یارانه 400 تومانی به قیمت 3800 تومان برای تامین نهاده های ذرت، کنجاله سویا تخصیص می یابد؛ همچنین دولت با وضع تعرفه صفر درصد برای نهاده های تولید از این صنعت حمایت می کند.

نظر شما