شناسهٔ خبر: 26298118 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

هشدار گمرک پیرامون رجیستری گوشی‌های مسافری

گمرک ایران اعلام کرد: در صورت عدم اظهار تلفن همراه، پرداخت حقوق ورودی و ثبت کد شناسه بین المللی (IMEI) گوشی ها، امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا به نقل از مهر، گمرک ایران اعلام کرد: کلیه مسافران ورودی مکلفند حداکثر ظرف ۳۰ روز از تاریخ ورود به کشور نسبت به ثبت IMEI تلفن همراه خود در سامانه اظهار گوشی تلفن همراه مسافری به آدرس اینترنتیhttp://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister اقدام کنند.

همچنین گمرک ایران به واردکنندگان گوشی تلفن همراه مسافری و تجاری هشدار داد تا در ثبت کد شناسه بین المللی (IMEI) گوشی ها در سامانه گمرک دقت کنند چرا که در صورت هر گونه مغایرت و اشتباه در ثبت این کد با مشخصات گوشی تلفن همراه امکان فعال سازی و رجیستری وجود نخواهد داشت.

بر این اساس با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری مسافران صرفا یک دستگاه تلفن همراه را می توانند در سامانه ثبت کنند.

در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور امکان رجیستری تلفن همراه وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

تمامی کالاهای وروری به کشور از مبادی رسمی گمرکی مجوزدار هستند و کنترل های گمرکی انجام و اجازه ترخیص از گمرک به کالا داده می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما