شناسهٔ خبر: 26297994 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رای الیوم: آمریکا به دنیا ثابت کرد دشمن حقوق‌بشر است

روزنامه رای الیوم با بیان اینکه خروج آمریکا از شورای حقوق بشر به دنیا ثابت کرد آمریکا دشمن حقوق بشر است، نوشت: سیاست های ترامپ منجر به انزوای واشنگتن شد و ماهیت واقعی آمریکا را به عنوان کشوری که تنها منافع خود را در نظر می گیرد، نشان داد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /"کاظم ناصر" نویسنده فلسطینی در یادداشتی در روزنامه الکترونیکی رای الیوم نوشت: آمریکا در اعتراض به آنچه که از آن به عنوان برخورد ناعادلانه و مستمر علیه اسرائیل یاد کرد از شورای حقوق بشر خارج شد، اما خروج از چنین شورایی برای کشوری مثل آمریکا که مدعی حمایت از دموکراسی و حقوق بشر است، اقدامی زشت و ناپسند است.

خروج آمریکا تعجب برانگیز نبود؛ بلکه با شروع دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا از یونسکو خارج شد. همچنین واشنگتن در دفاع از سیاست های نژادپرستانه، خصمانه و توسعه طلبانه اسرائیل از توافقنامه هسته ای ایران نیز خارج شد. آمریکا خروج خود را از توافقنامه آب و هوای پاریس هم اعلام کرد و سبب بروز اختلافات بین المللی در زمینه مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی شد.

نویسنده در ادامه با اشاره به سیاست نژادپرستانه و بی نزاکتی های ترامپ، خصومت ورزی های علنی وی با مسلمانان، تصمیم وی برای کشیدن دیوار بین آمریکا و مکزیک با اهداف نژادپرستانه و همچنین اقدام اخیر وی برای جدا کردن کودکان مهاجران غیرقانونی به آمریکا از والدینشان نوشت: سیاست های ترامپ منجر به انزوای آمریکا شد و ماهیت واقعی آن را به عنوان کشوری که تنها منافع خود را در نظر می گیرد، نشان داد و موجب شد ترامپ اعتبار خود را از دست بدهد. از همین رو بزرگترین همپیمانان دیرین آمریکا در اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و کانادا به او اعتماد ندارند و مخالف سیاست های او هستند؛ همان سیاست هایی که تنها منافع آمریکا را در نظر می گیرد و توجهی به منافع، عزت و کرامت دیگران ندارد.

خروج واشنگتن از شورای حقوق بشر و دیگر سازمان های بین المللی در اعتراض به مواضع این سازمان ها در قبال اسرائیل هرگز به نفع آمریکا و اسرائیل نخواهد بود. این اقدام به دنیا ثابت کرد آمریکا کشوری است که دشمن حقوق بشر است و از اسرائیل جانبداری می کند. امیدوارم تلاش های دیپلماتیک مسئولان فلسطین برای جلب حمایت جوامع بین المللی از حقوق فلسطینیان تشدید شود و این تلاش ها سیاست های نژادپرستانه و توسعه طلبانه اسرائیل را برملا کند و موجب شود اسرائیل بیش از پیش در مجامع بین المللی منزوی و به عنوان [مظهر] تبعیض نژادی تلقی شود که همه دنیا با آن مخالف است. / باشگاه خبرنگاران

نظر شما