شناسهٔ خبر: 26297961 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

لاریجانی در تشریح نشست غیرعلنی امروز مجلس با حضور جهانگیری:

رهبری ضوابط تصمیم‌گیری مشترک قوا را طراحی کرده‌اند/ نقدینگی را باید به سمت بخش‌های ثروت‌زا سوق داد

خبرگزاری میزان- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید اصلاحاتی از لحاظ نوع پرداختن به مسائل اقتصادی در نظر گرفته شود.

صاحب‌خبر -

/////////به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه، ۳ تیرماه) از نمایشگاه عکس و کارتون حمایت از کالای ایرانی وابسته به سازمان استاندارد ایران که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، بازدید کرد.

 لاریجانی پس از بازدید از نمایشگاه در جمع خبرنگاران حضور یافت و ضمن تشکر از سازمان استاندارد به دلیل برپایی این نمایشگاه، گفت: کار ابتکاری خوبی توسط سازمان صورت گرفته و با اعلامی که صورت گرفته از ظرفیت فکری و هنری هنرمندان برای تمرکز بر حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل استفاده شده است که به صدا و سیما تاکید می‌شود این نمایشگاه نمایش داده شده و در معرض دید عموم قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این نمایشگاه باید در معرض دید دانش آموزان در مدارس نیز قرار گیرد و در داخل باید انگیزه‌ها را به سمت استفاده از تولید داخل افزایش دهیم چرا که کشور‌هایی که می‌توانند در حوزه تولید داخل کار کنند که بستر آن از لحاظ فرهنگی فراهم شود.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل تنها با باید و نباید و تدوین قانون میسر نمی‌شود، ادامه داد: باید این انگیزه در مردم فراهم شود که از کالای تولید داخل استفاده کنند که برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها می‌تواند این انگیزه را ایجاد کند، همچنین صدا و سیما نیز باید اینگونه نمایشگاه‌ها را به خوبی پوشش دهد تا جوانان و نوجوانان با این مسائل آشنا شوند.

آنطور که خانه ملت گزارش داده است، لاریجانی در تشریح نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور جهانگیری و رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: این نشست با محوریت مسائل اقتصادی تشکیل شد چرا که موضوع قیمت‌ها نگرانی‌هایی در کشور ایجاد کرده که به بحث جدی بین مجلس و دولت در این زمینه نیاز داشت که در این راستا معاون اول رئیس جمهور و وزرای مربوطه در نشست غیرعلنی مجلس حضور یافتند.

وی با بیان اینکه بحث مستوفایی در زمینه شرایط کشور و دلایلی که این ساز وکار‌های جدید برای مسائل اقتصادی ایجاد کرده صورت گرفت، افزود: نمایندگان و رؤسای کمیسیون‌های مجلس ایده‌هایی داشتند که این ایده‌ها را مطرح کردند و اصلاحاتی از لحاظ نوع پرداختن به مسائل اقتصادی باید در نظر گرفت که پیشنهادی مطرح شده و مطرح خواهد شد.

نقدینگی را باید به سمت بخش‌های ثروت‌زا سوق داد
لاریجانی با بیان اینکه اینگونه جلسات باید ادامه یابد، اظهار داشت: با توجه به شیطنت‌هایی که آمریکایی‌ها دارند و برخی ایرادات درونی اقتصاد کشور باید تدابیری اندیشیده شود چرا که تمام مشکلات به شیطنت آمریکایی‌ها بازنمی‌گردد همانند نقدینگی زیاد در کشور که مشکل درونی بوده و باید روی آن کار جدی‌تری صورت گیرد و نقدینگی را به سمت بخش‌هایی که ثروت‌زا بوده سوق داد.

مقام معظم رهبری ساز و کار مدیریتی برای تصمیم‌گیری مشترک قوا طراحی کرده‌اند
رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه در نشست غیرعلنی امروز درباره نیاز‌های دولت در شرایط فعلی که به تصمیم‌گیری مجلس نیاز دارد بحث‌هایی صورت گرفت، افزود: مقرر شد که دولت پیشنهاد خود را در این باره ارائه دهد و مهمتر اینکه در شرایط فعلی به همگرایی بیشتر بین افراد صاحب نظر و قوای مختلف نیاز است که خوشبختانه مقام معظم رهبری ساز و کار مدیریتی را در این باره طراحی کردند که قوای مختلف با یکدیگر بوده و با هم تصمیم بگیرند که ضوابطی برای آن تعیین کردند که امیدوارم با این جلسه این فکر عمیق‌تر شود و شرایط کشور بهبود یابد.

انتهای پیام/

نظر شما