شناسهٔ خبر: 26297865 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

پیام آیت الله نجفی در سالروز تخریب قبور بقیع؛

تروریست‌های تکفیری مفسد را به زباله‎دان تاریخ خواهیم انداخت

ابنا

آیت الله العظمی شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف به مناسبت سالروز فاجعه تخریب قبور ائمه اطهار(ع) در بقیع پیامی صادر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ آیت الله العظمی شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف به مناسبت سالروز فاجعه تخریب قبور ائمه اطهار(ع) در بقیع پیامی صادر کردند.

این پیام به شرح ذیل است؛

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

 (الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ) صَدَقَ اللَّهُ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ.

اسلام و مسلمانان از زمان اعلام رسالت الهی توسط حضرت محمد مصطفی(ص) با سرکشان و دشمنان مشرک و منافق و همچنین با یهودیان و نصاری مواجه شده است و مسلمانان مخلصی که همانند هاله دور ماه، گرد رسول اعظم(ص) جمع شده بودند سختی ها و مصائب فراوانی متحمل شدند.

مسلمانان در ابتدای بعثت به قتل رسیدند، آواره و مهاجر شدند و فشارهای شدید اقتصادی بر آنها تحمیل شد و انزوای پیامبر(ص) و عموی ایشان حضرت ابی طالب(ع) به عنوان تنها حامی ایشان در شُعب نتیجه اقدامات خبیثانه مشرکین طاغوتگر بود.

با وجود همه این مشکلات، ابتلای اسلام و مسلمانان به منافقین از ابتلا به کافران بسیار سخت تر بود چرا که آنها توانستند در میان مسلمانان نفوذ کرده و حتی خانه پیامبر اعظم(ص) نیز از این مساله در امان نماند.

این مساله سبب ضربه خوردن اسلام از درون شد و بر این اساس مسلمانان پس از حضرت محمد(ص) با انحراف مواجه شدند و رهبری دینی و سیاسی از اهل آن گرفته شد و در اختیار کسانی قرار گرفت که ایمان حتی برای یک لحظه نیز در دل آنها وارد نشده بود.

با توجه به اینکه هدف این گروه نابودی اسلام و نمادهای دین بود و کاملا تاثیر اهل بیت(ع) را بر بقای شجره اسلام می دانستند به شدت تلاش کردند تا  معصومین(ع) را پس از دور کردن آنان از قدرت به قتل برسانند.

منافقین که دریافتند بارگاه های ائمه(ع) و صالحین همچنین مشعل های هدایت زائران هستند و سبب تمسک مردم به دین و تقوا و مبانی اسلام و هدایت از گمراهی های دنیوی و نزدیک شدن به خداوند متعال می شوند، احادیث و روایت هایی را ساختند تا مردم را از زیارت ائمه و صالحان بازدارند.

هنگامی که در این مساله ناکام ماندند درصدد تخریب بارگاه های ائمه اطهار(ع) به بهانه بدعت پرداخته و ساده ترین مبانی اسلام را نادیده گرفته و از فتواهای علمای خود نظیر ابن قدامه که به استحباب زیارت قبور فتوا داده است، غافل شدند.

آنان همچنین نسبت به اقدام پیامبر(ص) در زیارت شهدا و مومنان و رحمت فرستادن بر آنها و دستور به مردم برای زیارت این قبور غفلت کردند و ساخت بارگاه بر قبر نبی اکرم(ص) و بازسازی آن را نادیده گرفتند.

منافقین در شرق و غرب جهان و کسانی که به طرفداری از آنها می پردازند، بدانند که توانایی محور آثار ائمه اطهار(ع) را نخواهند داشت و نمی توانند عشق به اهل بیت(ع) را از دل شیعیان دور سازند.

دوران متوکل و همه کسانی به تخریب قبور ائمه اطهار(ع) در بقیع پرداختند، گذشته است و تروریست های تکفیری مفسد را به زباله دان تاریخ خواهیم انداخت.

گنبد حرم امامین عسکریین(ع) با تلاش خالصانه شیعیان بازسازی شده و روزی فرامی رسد که به فضل الهی پرچم اسلام اصیل به اهتزاز درآید و دولت اسلامی بزرگ به رهبری امام زمان(عج) در عراق تاسیس شود.

..............

پایان پیام / 326

نظر شما