شناسهٔ خبر: 26297830 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گزارش جی پلاس؛

رکورد جدید برای فولکس‌ واگن

طبق برنامه سال‌های گذشته، قرار است امروز رقابت تنگاتنگی در «قله پایکس» برگزار شود که رکورد تازه‌ای در توان خودروهای الکتریکی به دست خواهد آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس علم و فناوی جی‌پلاس، سال گذشته، قدرت‌نمایی موتور الکتریکی فولکس‌واگن در «قله پایکس»، در کوه‌های راکی آمریکای شمالی به نمایش درآمد و در پایان،  خودروی الکتریکی فولکس‌واگن I.D.R با موتور 680 اسب بخار توانست با 11 ثانیه جلوافتادن از دیگر رقبا، رکورد قدرت خودروهای الکتریکی را بشکند.

«دوماس» توانست با 3 ساعت و 16 دقیقه، با خودروی فولکس‌واگن و با احتساب 11.049 ثانیه از مقام دوم این رقابت یعنی «سیمون فاگیولی» که با موتور بنزینی Norma M20 SF PKP رقابت می‌کرد، پیش بیفتد و 62 خودروی دیگر را نیز پشت سر بگذارد.

البته این خودرو تنها با طی 8/3 کیلومتر از 20 کیلومتر مسیر رقابت توانست به برتری دست یابد بنابراین، با شرکت در یک مسابقه جدی، حتی می‌تواند شانس بالایی برای پیروزی خواهد داشت و می‌تواند فاصله‌اش را نسبت به خودروهای دیگر بیشتر کند و امتیازش را بالاتر ببرد.

دوماس بعد از پیروزی در این رقابت عنوان کرد: «خودروی I.D. R.  قله پایکس بی‌نظیر است و تاکنون چنین شتاب و قدرتی را با ماشین مسابقه تجربه نکرده بودم. من احساس می‌کنم هر چه بیشتر با این خودرو حرکت می‌کنم، بیشتر با آن یکی می‌شوم و احساس نزدیکی می‌کنم».

امروز هم گروه فولکس‌واگن قرار است رقابت مشابهی را در «قله پایکس» برگزار کنند تا بتوانند رکورد 8 ساعت و 57 دقیقه و 118 ثانیه را که در سال 2016 توسط «ریش میلن» با خودروی e0 PP100 به ثبت رسیده، بشکنند. البته رکورد دوره هنوز در اختیار خودروهای موتور احتراقی است.

در سال 2013، خودروی Peugeot 208 T16 با 8 ساعت و 13 دقیقه و 878 ثانیه پیروز رقابت بود و 43 ثانیه سریع‌تر بود و توانست رکورد جالب توجهی را به ثبت برساند.

 

 

 

نظر شما